جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ اجلاسیه اساتید سطح یک حوزه علمیه قم-۲

حوزه/ حجت الاسلام جلال زاده به اشکالات موجود در متون درسی اشاره کرد و گفت: متناسب نبودن متون با اهدافی که برای آموزش در نظر گرفته شده است یکی از اشکالات متون درسی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام جلال زاده نماینده کارگروه بازنگری و بررسی متون درسی پیش اجلاس اساتید سطح یک حوزه علمیه قم چهارشنبه شب در این اجلاس در مجتمع فقهی ائمه اطهار(ع) گزارشی از جلسات این کارگروه ارائه کرد.

وی بیان کرد: باید از مدیریت حوزه تشکر کنم چراکه اساتیدی را که در متن بودند ولی در حاشیه دیده می‌شدند در متن تصمیم‌گیری آوردند.

استاد سطح یک حوزه گفت: برخی از متون درسی انصافاً متونی هستند که جایگزین ندارند اما فرصت برای تدریس آنها محدود است.

وی به اشکالات موجود در متون درسی اشاره کرد و گفت: متناسب نبودن متون با اهدافی که برای آموزش در نظر گرفته شده است یکی از اشکالات متون درسی است.

حجت الاسلام جلال زاده تصریح کرد: بعضی اوقات ترتیب منطقی رعایت نشده است و پیش نیازها را آموزش نداده‌ایم و بعد انتظار داریم که طلبه مطالب سنگین بعدی را فرا بگیرد.

وی خالی بودن برخی متون از نیازهای روز را یکی دیگر از اشکالات عنوان کرد و گفت: برای بسیاری از شبهاتی که امروز در جامعه وجود دارد و متأسفانه دامن‌گیر برخی طلاب شده است در متون درسی آموزشی نداریم.

نماینده کارگروه بازنگری و بررسی متون درسی افزود: از واحد تدوین متون درسی انتظار داریم که نظر همه اساتید و صاحب‌نظران در تدوین کتب دیده شود و برای بازنگری نیز نظر اساتید لحاظ شود.

وی بیان کرد: پیشنهاد می‌کنیم که برای تدوین متون درسی هیئتی وجود داشته باشد تا متون درسی را بر اساس اهداف آموزشی بلندمدت تدوین کنند تا با تغییر مدیریت اهداف عوض نشود چراکه این تغییرات در درازمدت به سیستم آموزشی لطمه می‌زند.

انتهای پیام/313/30

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha