جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام  سید حسین مومنی

حوزه/ استاد حوزه علمیه گفت: حداقل سه امام معصوم، ما را برای زیارت حضرت معصومه(ص)، ترغیب و تشویق کرده‌اند که نشان از شأن فوق‌العاده این امامزاده دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید حسین مؤمنی امروز در جمع کارکنان مرکز خدمات حوزه با بیان اینکه ویژگی‌های منحصر به فردی در فاطمه معصومه(س) وجود دارد که در امامزاده دیگری مشاهده نمی‌شود، گفت: حضرت ابوالفضل(ع)، حضرت علی‌اکبر(ع) و حضرت معصومه(س)، سه امام‌زاده‌ای هستند که زیارت‌نامه خاص دارند و سه امام معصوم برای آنان زیارت‌نامه بیان کرده‌اند.

وی افزود: از میان این سه امامزاده، زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) دارای ویژگی‌های خاصی است، شما برای ورود به زیارت‌نامه حضرت ابوالفضل(ع) و حضرت علی‌اکبر(ع) هیچ آدابی ندارید ولی امام رضا(ع) فرموده‌اند که برای ورود به زیارت‌نامه حضرت معصومه(س) باید بالای سر حضرت، طوری بایستید که قبله رو به روی شما و ضریح سمت چپ‌تان باشد و بعد، ۳۴مرتبه ذکر الله‌اکبر، ۳۳مرتبه ذکر سبحان‌الله و ۳۳مرتبه ذکر الحمدالله را بگویید.

این استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: معلوم است نکاتی در این زیارت‌نامه وجود دارد که برای رسیدن به برکات آن باید این آداب را رعایت کنیم.

وی با اشاره به ویژگی‌های دیگر حضرت معصومه(س)، گفت: حداقل سه امام معصوم، ما را برای زیارت حضرت معصومه(س) ترغیب و تشویق کرده‌اند که نشان از شأن فوق‌العاده این امامزاده دارد.

حجت الاسلام و المسلمین مؤمنی تصریح کرد: اصل زیارت حضرت معصومه(س) مستحب است اما ثمره زیارت یک امر وجوبی از طرف خداوند می‌شود.

وی افزود: امام صادق، امام رضا و امام جواد(علیهم‌السلام) در ثواب زیارت حضرت معصومه(س)، وجوب بهشت را بیان کرده‌اند.

سخنران این مراسم گفت: ویژگی بعدی حضرت معصومه(س) این است که در روایت داریم شهری که ایشان در آن به خاک سپرده شده‌اند، شهر شیعیان و محل استراحت فاطمیون است.

وی، شفاعت را ویژگی دیگر حضرت معصومه(س) عنوان کرد و افزود: از ویژگی‌های خاص حرم حضرت معصومه(س) این است که حرم او حرم اهل‌بیت(ع) است.

انتهای پیام/313/30

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha