سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام فرحزاد

حوزه/ خطیب حوزوی با تأکید بر اینکه مردم شهر قم باید قدردان بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها باشند، گفت: ایشان دارای مقام شفاعت بوده و جایگاه والایی دارند، به همین دلیل بسیاری از دعاها در بارگاه ایشان مستجاب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌‎الله فرحزاد پنجشنبه شب در مراسم تکریم مقام شیخ زکزاکی و بزرگداشت یاد و خاطره شهدای زاریای نیجریه که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با بیان اینکه پیامبر اسلام(ص) برای دعوت مردم به آموزه‌های دینی اهتمام جدی داشت، اضافه کرد: ایشان از استدلال، منطق و برهان استفاده می‌کردند اما بیشتر رفتار و عمل حضرت رسول اکرم(ص) مورد توجه مردم بود.

این سخنران آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تأکید بر اینکه حضرت رسول اکرم(ص) با مهربانی خود، قلب‌ها را تسخیر می‌کرد، اضافه کرد: برخی از شخصیت‌ها علاقه بسیاری به ایشان داشتند به همین علت در جنگ‌های مختلف از جان خود گذشتند تا فرمان پیامبر اسلام(ص) را اجرا کنند.

وی از جایگاه ظهور و منجی برای نجات عالم بشریت در ادیان مختلف یاد کرد و گفت: در مورد ظهور در کتب مختلف دینی روایات بسیاری نقل شده است که در میان پیروان مذاهب، شیعیان به حضرت ولی‌عصر(عج) اعتقاد دارند و همچنان منتظر ایشان هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد با بیان اینکه رنج یک مؤمن باید برادر مؤمن او را نیز مورد رنج قرار دهد، عنوان کرد: باید مراقب باشیم تا اگر ظلم و ستمی به یک فرد مؤمن می‌رسد، درباره رهایی او از ظلم و ستم بی‌تفاوت نباشیم.

وی با تأکید بر اینکه مردم شهر قم باید قدردان بارگاه ملکوتی حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها باشند، اظهار کرد: ایشان دارای مقام شفاعت بوده و یک جایگاه والایی دارند، به همین دلیل بسیاری از دعاها در بارگاه ایشان مستجاب می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد از کریمه اهل‌بیت(س) به عنوان یکی از برجسته‌ترین امامزادگان نام برد و تصریح کرد: افراد بسیاری با توسل به بارگاه ایشان توانستند به جایگاه‌های والای معنوی و علمی برسند.

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه شیعیان با شفاعت حضرت معصومه سلام‌الله‌علیها وارد بهشت می‌شوند، ادامه داد: باید در ابعاد مختلف زندگی خود از شخصیت این بانوی کریمه الگوبرداری کنیم تا بتوانیم به موفقیت در دنیا و سعادت در آخرت برسیم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha