جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان در خطبه های جمعه این هفته، مسئله فلسطین را محور سخنان خود قرار دادند و تاکید کردند: تداوم تظاهرات و راهپیمایی ها باعث عقب نشینی ترامپ از اقدام خود می‌شود و انتفاضه بزرگی در فلسطین در حال وقوع است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان در خطبه های جمعه، مسئله فلسطین را محور سخنان خود قرار دادند و تاکید کردند: تداوم تظاهرات و راهپیمایی ها باعث عقب نشینی ترامپ از اقدام خود می‌شود و انتفاضه بزرگی در فلسطین در حال وقوع است.

آیت الله نابلسی: انقلاب و انتفاضه بزرگی در فلسطین در حال وقوع است

آیت الله عفیف نابلسی حوادث صورت گرفته از زمان اعلام تصمیم آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل تاکنون را مورد قبول دانست.

وی ادامه داد: تظاهرات، تجمعات، نشست ها و بیانیه های محکوم آمیز  و موضع گیری ها آغازی برای عملیات مردمی، سیاسی و نظامی گسترده علیه آمریکا و رژیم صهیونیستی است.

آیت الله نابلسی تصریح کرد: این روند در داخل و خارج فلسطین روز به روز گسترده تر می‌شود و ما در مقابل تحولات جدیدی در منطقه هستیم.

وی اشاره کرد: چه بسیار کمک هایی که بعد از گذشت روز ها یا هفته ها متوقف شده و چه بسیار موضع گیری های عربی و اسلامی که با گذشت زمان از بین رفت و اسرائیل از عامل زمان برای تحقق اهدافش استفاده کرد.

این عالم شیعی تاکید کرد: این بار مثل بار های قبل نیست و بشارت های راه اندازی انقلاب ها و انتفاضه ها در داخل و خارج فلسطین بسیار جدّی است.

وی افزود: فرصت برای تشکیل دوباره ائتلاف مستضعفین در برابر ائتلاف مستکبرین مهیاست همانطور که امام خمینی می گفت.

سید فضل الله: اقدام ترامپ، مسئله فلسطین را دوباره زنده کرد

حجت الاسلام سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه که در مسجد امامین حسنین (ع) ایراد شد، گفت: مسئله قدس دوباره شور، سرزندگی و حرارت را در میان امت برانگیخت بعد از اینکه نزدیک بود زندگی در میان آن بمیرد.

وی ادامه داد: از زمان اقدام ترامپ در خصوص قدس، مسئله قدس در وجدان عرب، مسلمین و مسیحیان زنده شد و مشخص شد که تمامی بحران ها و درگیری هایی که در طول سال های گذشته بوجود آمد، مسئله فلسطین را به فراموشی نسپرد.

سید فضل الله افزود: راهپیمایی ها و تظاهرات گسترده ای که در کشور های عربی و اسلامی  و غیر آن برگزار شد و درگیری هایی که در نوار غزه و قدس با رژیم صهیونیستی بوجود آمد، نشان داد که مسئله فلسطین در وجدان و قلوب مسلمین و مسیحیان تثبیت شده است.

امام جمعه بیروت تاکید کرد: تداوم این حضور و اعتراضات باعث بازنگری آمریکا در تصمیم خود و عقب نشینی از آن خواهد کرد و از اقدام مشابه جلوگیری می کند.

شیخ شریفه: تمامی قدس پایتخت فلسطین است

شیخ حسن شریفه دبیرکل اوقاف مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان در خطبه های جمعه گفت: موضع لبنان در قبال اقدام ترامپ در خصوص انتقال سفارت آمریکا به قدس بسیار ستودنی است و موجب وحدت ما در مقابله با توطئه هایی می‌شود که کشور و منطقه عربی واسلامی ما را هدف قرار می دهد.

وی اشاره کرد: بهترین چیزی که در مقابله با اقدام ترامپ می توان به آن تاکید کرد، همین مقاومت با تمام انواع آن و حمایت از انتفاضه فلسطین است.

شیخ شریفه گفت: ما باید با تمام قدرت تاکید کنیم که تمامی قدس بدون کم و کاستی، پایتخت فلسطین عربی است.

شیخ حبلی: عربستان تلاش می کند ایران را دشمن معرفی کند

شیخ صهیب حبلی در خطبه های نماز جمعه بیانیه اجلاس اسلامی مسیحی را در محکومیت اقدام آمریکا در یهودی سازی قدس ستود و گفت: بیانیه پایانی این اجلاس بر موضع لبنان در حمایت از مسئله فلسطین و قدس تاکید کرد.

وی اشاره کرد: شکی نیست که سازمان های خلیجی به ویژه کشور هایی که خود را مورد اعتماد مسائل عرب و مسلمین می دانند، برای عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی و کنار گذاشتن قدس و فلسطین لهله می زنند.

شیخ حبلی ادامه داد: عربستان که آشکارا هم پیمان اسرائیل شده، می خواهد ایران را که از مقاومت فلسطین، لبنان و عراق حمایت می کند به جای اسرائیل، دشمن معرفی کند و این مسئله حقیقت نقش و موضع عربستان در مشارکت با واشنگتن و تلاویو در بحران های منطقه برملا می کند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha