جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
عمامه گذاری

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه گفت: خیرین برای توانمند کردن حوزه‌های علمیه دست به کار شوند و زیرساخت های آموزشی را فراهم نمایند تا زمینه تربیت دینی فراگیر در جامعه اسلامی فراهم شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام جواد  ارجمند در آیین عمامه گذاری طلاب مدرسه علمیه امام خمینی(ره) ارومیه، با بیان این که باید قدر سرمایه‌های الهی را بدانیم و در مصرف آنها دقت کنیم، گفت: بهترین راه صرف سرمایه‌های انسان، استفاده در راه تربیت انسان‌ها است، چراکه امروز بیشترین نیاز بشر بحث تربیت بوده که بعد از گذشت هزاران سال هنوز جنگ میان انسان ها است و این به دلیل عدم تربیت صحیح بشر است، انسانی که تربیت نیافته باشد، مدام برای انسان‌های دیگر مشکل آفرینی می‌کند.

وی افزود: جایگاه طلبگی باید در جامعه مورد ارزیابی قرار گرفته و جریان حوزه بازخوانی شود و ارزش طلبگی برای جامعه مشخص گردد، امروز مهمترین زلزله در جهان زلزله ایمان و اعتقاد است، والدین به شدت نگران تربیت فرزندان خود هستند و تهذیب و تربیت جوانان معتقد به دست علماء و روحانیون می تواند از بسیاری از آسیب ها بکاهدکه لازمه این امر آبادی حوزه‌های علمیه است.

مدیر مدرسه امام خمینی(ره) ارومیه اذعان داشت: باید امروز به حوزه‌ها توجه جدی شود، خلاء خیرین در زمینه حوزه‌های علمیه به شدت احساس می‌شود، لذا خیرین برای توانمند کردن حوزه‌های علمیه دست به کار شوند و زیرساخت های آموزشی را فراهم نمایند تا زمینه تربیت دینی فراگیر در جامعه اسلامی فراهم شود.

حجت الاسلام ارجمند بیان داشت: تربیت سربازان امام زمان(عج) وظیفه همگانی است و همه در ساخت و تجهیز حوزه‌های علمیه مشارکت کنند، امروز خنثی کردن توطئه‌های دشمنان نظام برعهده روحانیت است و لازمه این امر توجه جدی مردم به حوزه‌های علمیه است.

گفتنی است، (عصر جمعه) در این مراسم 16 نفر از طلاب مدرسه علمیه امام خمینی ارومیه توسط آیت الله علی اکبر قریشی، عضو خبرگان رهبری مفتخر به پوشیدن لباس روحانیت شدند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha