جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
خواهران

حوزه/ حجت الاسلام سیاوشی گفت: باید مدیر مدرسه و استاد، مربی باشند و اگر به عنوان استاد حوزه فقط کار آموزشی انجام دهیم به نتیجه مورد نظر حوزه نخواهیم رسید، زیرا وقتی در حوزه تهذیب نفس نباشد طلبه در تراز انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی تربیت نمی شود.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان حجت الاسلام اسمعیل سیاوشی امام جمعه شهر داران، پیش از ظهر امروز در نشست اخلاقی که با موضوع «وظایف تربیتی مدیریت و اساتید نسبت به طلاب»، در مدرسه علمیه خواهران الزهرا(س) فریدن، اظهار کرد: با توجه به گسترش عدالت خواهی و گسترش پیام انقلاب اسلامی در عالم،  تشنگی و انتظار خاصی از روحانیت وجود دادر که ضرورت تلاش و برنامه ریزی را بالا می برد.

امام جمعه شهر داران ادامه داد: امروز اسلام انقلابی و اسلام ناب خواسته مردم است که گاهی وقتها افرادی در غیر از لباس روحانیت مانند شهید حججی ها، این موضوع را برای مردم تبیین می کند.

حجت الاسلام سیاوشی گفت: امروزه باید در حوزه های علمیه کار اساسی انجام داد که50 درصد تقویت و تشکیل یک نوع حوزه اسلامی برعهده مدیریت و 50 درصد مابقی بر عهده اساتید است.

وی  تصریح کرد: مدیر و معاونین مدرسه باید هم مدیر، هم مربی و استاد طلاب باشند، چرا که فضای طلبگی و حوزه فضای آموزش و تربیت اسلامی است و با فضای دانشگاه متفاوت است.

امام جمعه شهر داران گفت: باید مدیر مدرسه و استاد، مربی باشند و اگر به عنوان استاد حوزه فقط کار آموزشی انجام دهیم به نتیجه مورد نظر حوزه نخواهیم رسید، زیرا وقتی در حوزه تهذیب نفس نباشد طلبه در تراز انقلاب اسلامی و اسلام ناب محمدی تربیت نمی شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: فضای مدارس علمیه باید معنوی باشد و از پدر و مادر طلاب خواسته شود که محیط خانه را طوری آماده کنند که وقتی طلبه وارد محیط خانواده می شود، افسرده نشود و انگیزه خود را جهت انجام برنامه های آموزشی داشته باشد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha