جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام اصغری همدانی

حوزه/ حجت الاسلام اصغری همدانی گفت: طلاب باید از خود بپرسند که چه وظیفه ای برعهده دارند؟ برای چه وارد حوزه علمیه شده اند و می خواهند در عمر طلبگی خود چه فعالیتی انجام دهند؟

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در همدان حجت الاسلام علی اصغری همدانی، ظهر امروز در درس اخلاق طلاب مدرسه زنگنه شهر همدان، گفت: طلاب علوم دینی باید تهذیب نفس را در زندگی طلبگی خود جاری کنند.

وی «تهذیب نفس»، «تحصیل علوم دینی»، «تحقیق و پژوهش»، «تدریس علوم حوزوی»، «تالیف» و  «تبلیغ دین الهی» را ۶ وظیفه اصلی طلاب دانست و اظهار کرد: باید طلاب علوم دینی از خود بپرسند که چه وظیفه ای برعهده دارند، برای چه وارد حوزه علمیه شده اند و می خواهند در عمر طلبگی خود چه فعالیتی انجام دهند.

استاد حوزه با اشاره به این که طلاب نباید به فکر استخدام در ادارات و رسیدن به پست و مقام های دنیوی باشند، بلکه باید به وظایف طلبگی خود عمل کنند، افزود: طلاب  باید به فکر روز جزا و قیامت باشند و  به گونه ای که علمای ربانی زندگی می کردند در دنیا زندگی کنند.

وی در پایان یادآور شد: طلاب باید زگهواره تا گور به فکر آموختن علوم الهی باشند و ساده زیستی و ساده گویی و ساده نوشتن را برای زندگی طلبگی خود الگو قرار دهند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha