پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
تصاویر/ دیدار اعضای کمیسیون فرهنگی مجلس با مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: اگر مراقب نباشیم در مجلس آینده، دیگر روحانیت نخواهد بود و کسانی که وارد مجلس می شوند با دیدگاه‌های مختلف هستند و ممکن است با ارزش‌های دینی و اسلامی، کمتر آشنایی داشته باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سالک عصر امروز در دیدار اعضای هیئت رئیسه کمیسون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با مدیر حوزه های علمیه که در قم برگزار شد، با بیان اینکه خطری که در فتنهِ آینده تهدید می کند، در بُعد اسلام و انقلاب است، گفت: در فتنه اخیر، دشمنان از ولایت عبور کردند و حالا در فتنه جدید به دنبال تخریب اسلام و انقلاب هستند؛ بنابراین نقش حوزه در این رویارویی و دفع فتنه جدید، بسیار سنگین‌تر از گذشته است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس، گفت: مسئولان حوزه‌های علمیه باید برای اداره مساجد و تربیت مبلغان توانمند، فکری کنند.

وی با بیان اینکه اگر مراقب نباشیم در مجلس آینده، دیگر روحانیت نخواهد بود و کسانی که وارد مجلس می شوند با دیدگاه‌های مختلف هستند و ممکن است با ارزش‌های دینی و اسلامی کمتر آشنا باشند، اظهار داشت: یکی از فعالیت های جدی حوزه می تواند در موضوع تربیت روحانی در مسائل مختلف حقوقی، فقهی و سیاسی و دیگر مسائل برای آینده بهتر مجلس باشد.

حجت الاسلام والمسلمین سالک، گفت: نکته دیگر، نظارت حوزه علمیه بر وضع معیشتی طلاب است. اگر به وضع معیشت طلاب توجه نشود، قطعاً دچار آسیب‌های جدی خواهیم بود. حضور روحانیان در دانشگاه و مراکز علمی پررنگ شود، چراکه مبانی دینی را تقویت می کند و اجازه نمی دهد به مبانی ارزشی توهین شود.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: انتظار است شاهد مدیریت جهانی از سوی جامعه المصطفی باشیم و در این عرصه، آفریقا در نقطه اوج قرار دارد.

۴۰/۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha