چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی - امام جمعه نکا

حوزه/ عضو شورای حوزه علمیه مازندران با تاکید بر این که شهید مفتح خود را فدای آرمان امام خمینی(ره) کرد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به معنای دخالت در امور یکدیگر نیست، بلکه بستری برای رشد و تعالی جامعه اسلامی در همه بخش ها است.

حجت الاسلام محمد باقر محمدی لائینی، عضو شورای حوزه علمیه مازندران در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران با اشاره به فرا رسیدن بیست و هفتم آذر، سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه، با بیان این که حوزه و دانشگاه هر یک کارکرد مشخص و اثربخشی در نظام اسلامی  دارند ، گفت: تعامل بیشتر و عملیاتی این دو رکن علمی کشور بسترهای رشد و تعالی جامعه اسلامی را بیشتر فراهم خواهد کرد.

وی با اشاره به این که امام خمینی(ره) با آگاهی کامل از قصد و نیت دشمنان، روز وحدت حوزه و دانشگاه را نامگذاری کردند، تصریح کرد: دشمن در مقاطع مختلف برای ضربه زدن به انقلاب اسلامی تلاش کرد تا دو رکن علمی کشور را تضعیف کند که هوشیاری حوزه و دانشگاه موجب خنثی شدن توطئه دشمن شده است.

حجت الاسلام لائینی با اشاره به این که تلاش شهید مفتح تحقق بخشیدن به آرمان های متعالی امام خمینی(ره) و وحدت میان حوزه و دانشگاه بود و سرانجام جان خود را در این راه فدا کرد، بیان داشت: خوشبختانه با از خودگذشتگی و شجاعت آن روحانی انقلابی، بسترهای لازم برای تحقق عملی وحدت حوزه و دانشگاه فراهم شد.

مسؤول حوزه علمیه نکا با اشاره با این که در آن مقطع روشنفکرهای غرب زده تلاش می کردند با تبلیغات غیر واقعی و دروغین اذهان جوانان را نسبت به ارزش های دینی و انقلابی دور کنند، تصریح کرد: اما روشنگری های شخصیت هایی اثرگذار و انقلابی همچون شهید مفتح مانع از انحراف جوانان به افکار انحرافی شد.

امام جمعه نکا با اشاره به این که دشمن با اختلاف میان حوزه و دانشگاه تلاش می کند مردم را نسبت به این دو مجموعه اثرگذار انقلاب بی اعتماد کند، افزود: امروز حوزه و دانشگاه باید با یک هدفگذاری مشخص تنها در جهت تعالی نظام مقدس جمهوری اسلامی گام بردارند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امروز بیش از هر زمان دیگری نیازمند تقویت میان حوزوزیان و دانشگاهیان هستیم، تصریح کرد: در شرایطی که دشمن همه توان خود را برای نفوذ در کشور به کار گرفته است، راه جلوگیری از نفوذ دشمن وحدت میان این دو مرکز علمی کشور است.

وی با تأکید بر این که نگاه های سطحی و بی محتوا نسبت به وحدت حوزه و دانشگاه باید حذف شود، خاطرنشان کرد: وحدت عملی میان حوزه و دانشگاه نیازمند برنامه ریزی و ارتباط دائمی میان این دو بال علمی کشور است.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که وحدت حوزه و دانشگاه به معنای دخالت در امور یکدیگر نیست، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه می تواند ضمن رشد علمی و دینی کشور، بستری برای تقویت کشور در همه زمینه فراهم کند.

حجت الاسلام لائینی با بیان این که امروز دانشگاه بیش از هر زمان دیگری نیازمند بهره گیری از توان حوزه های علمیه و روحانیت است، افزود: به حتم حضور روحانیت در دانشگاه می تواند بستری را برای تقویت مبانی دینی و ارزشی در این محیط علمی فراهم کند.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران، وحدت حوزه و دانشگاه را بستری برای رشد و تعالی جامعه اسلامی در همه بخش ها دانست و گفت: فاصله گرفتن این دو بال علمی کشور خواست اصلی دشمنان نظام است که باید در این باره بسیار هوشیار باشیم.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha