جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائم‌شهر با بیان اینکه پژوهش، شاخصی مهم در توسعه و رونق بخش‌های مختلف حوزه‌های علمیه به‌شمار می رود، گفت: یکی از مهم‌ترین راهکارهای عملی تحول در حوزه توجه ویژه به پژوهش است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام  مهدی خوبانی، مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر، امروز همزمان با روز پژوهش در جمع استادان و طلاب این مدرسه با مهم ارزیابی کردن مسأله پژوهش در حوزه، آن را رکن جدایی ناپذیر از برنامه های حوزوی عنوان کرد.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان اینکه رشد و بقای حوزه های علمیه، وابسته به وجود تحقیق و پژوهش است، افزود: امروز مدارس علمیه باید در این عرصه مهم و خطیر پیشگام باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر اینکه حوزه های علمیه در گذشته، محور و رکن اصلی تحقیق و پژوهش به شمار می رفتند، خاطرنشان کرد: باید حوزه های علمیه به همان جایگاه گذشته در این بخش بازگردند.

حجت الاسلام خوبانی با بیان اینکه پژوهش سنگ بنای توسعه در هر جامعه ای است، گفت: رشد و بالندگی امروز حوزه های علمیه در گرو توجه ویژه به مسأله تقحیق و پژوهش است.

استاد حوزه علمیه مازندران با تأکید بر اینکه توجه به مقوله پژوهش در حوزه باید از حالت شعار خارج شده و در عمل به آن توجه شود، ادامه داد: به حتم یکی از زیرساخت های مهم برای تحقق تحول در حوزه موضوع پژوهش خواهد بود.

وی، زیرساخت های آموزشی برای تقویت پژوهش در حوزه را ضروری دانست و افزود: اگر شرایط آموزشی در حوزه های علمیه مثبت نباشد، به یقین فعالیت های پژوهشی در مسیر صحیح هدایت نخواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه محمدیه قائمشهر با بیان اینکه پژوهش، شاخصی مهم در توسعه و رونق بخش های مختلف حوزه های علمیه به شمار می رود، خاطرنشان کرد: یکی از مهم ترین راهکارهای عملی تحول در حوزه، توجه ویژه به پژوهش است.

حجت الاسلام خوبانی، حوزه های علمیه را مهم ترین مرکز تولید علوم دینی معرفی کرد و با بیان اینکه این مرکز دینی، نقش مهمی در تغذیه فکری جامعه اسلامی بر عهده دارد، بیان داشت: در گذری کوتاه بر زندگی علما و بزرگان دینی خواهیم دید روح پژوهش همواره در جریان زندگی آنان کاملاً پویا و فعال بوده است.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه اگر آموزش در مدارس علمیه با محور پژوهش دنبال شود، به یقین شاهد پرورش طلابی مستعد و خلاق در عرصه علمی خواهیم بود، خاطرنشان کرد: نگاه به پژوهش در حوزه باید عمیق، خلاقانه و هدفمند باشد.

وی با بیان اینکه باید نگاه فعالیت های پژوهشی در میان طلاب تقویت شود، گفت: مسأله پژوهش باید به شیوه ای هدفمند و با سازوکاری مشخص در مدارس علمیه دنبال شود تا به یک نتیجه مثبت ختم شود.

حجت الاسلام خوبانی، فعالیت های پژوهشی در پایه های ابتدایی برای طلاب را زمینه ساز نهادینه شدن فرهنگ پژوهش در آنان دانست و خاطرنشان کرد: این مسأله سبب می شود طلاب در سطوح بالاتر در عرصه های پژوهشی گسترده فعالیت کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha