سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام ماندگاری

حوزه/ رئیس مؤسسه روایت سیره شهدا گفت: خادمی و دفاع از حرم، لیاقتی است که شهید ایمانی با لقمه حلال آن را به دست آورده است، بنابراین کسانی که به آوردن لقمه حلال در خانواده دقت نمی کنند، به این لیاقت ها دست پیدا نمی کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین محمدمهدی ماندگاری امشب در مراسم بزرگداشت مهدی ایمانی،‌ شهید مدافع حرم و خادم کریمه اهل‌بیت(س)‌ که با حضور آیت الله العظمی شبیری زنجانی و تولیت آستان مقدس در شبستان امام خمینی حرم مطهر برگزار شد، اظهار داشت: شهید مهدی ایمانی، بیست‌وششمین شهید مدافع حرم قم و صدوبیست‌ویکمین شهید فردویی است.

وی با بیان اینکه در مجلس شهید سه پذیرایی وجود دارد، افزود: پذیرایی نخست جلسه شهید، «حسرت» است، چراکه هنگامی که به مقام آنان پی ببریم، قطعاً به حال آنان غبطه خواهیم خورد.

محقق و پژوهشگر حوزه با اشاره به اینکه شهدا با انبیا، اولیا و صدیقین همنشین هستند، تصریح کرد: کسانی که حیات خود را با خداوند معامله می کنند، اهل مجاهدت بوده و در آخرت نیز با انبیا و اولیا هم‌نشین خواهند بود.

وی با بیان اینکه شهید ایمانی، چهارده سال خادم حرم کریمه اهل‌بیت(س) بود، عنوان کرد: خداوند جواب شهید ایمانی را این‌چنین داد که لیاقت خادم حرم، مدافع حرم و نیز ساکن حرم را داشته باشد.

سخنران مراسم ادامه داد: خادمی و دفاع از حرم، لیاقتی است که شهید ایمانی با لقمه حلال آن را به دست آورده است، بنابراین کسانی که به آوردن لقمه حلال در خانواده دقت نمی کنند به این لیاقت ها دست پیدا نمی کنند.

وی، امتیازهای شهید ایمانی را مد نظر قرار داد و تصریح کرد: هر انسانی، خادم نمی شود و هر خادمی، مدافع نمی شود و هر مدافعی، شهید نمی شود، بنابراین این امتیازها را خداوند به انسانی می دهد که آن را برگزیده باشد.

حجت الاسلام و المسلمین ماندگاری با بیان اینکه امیدواریم با عزت مسلمانان، عمر اسرائیل کوتاه شود، عنوان کرد: همچنان که دیروز، جنگ ما با صدام جنگ میان کفر و اسلام بود، امروز هم جنگ ما با اسرائیل، آمریکا و آل سعود، جنگ میان اسلام و کفر است.

وی خاطرنشان کرد: روحیه ما باید روحیه جهادی باشد چراکه امروز شیاطین غرب برای زنان ما الگوی لباس می دهند، از این رو باید با آنان مبارزه کرد و تولیدکنندگان و فروشندگان نباید این‌گونه لباس‌ها را تولید کرده و بفروشند. همچنین امروز دشمنان می خواهند ازدواج‌های ما به سبک غربی باشد که باید در مقابل آنان ایستاد و باید بدانیم که مبارزه فقط در صحنه جنگ نیست بلکه در این موارد نیز می توانیم با دشمن وارد جنگ شویم.

انتهای پیام// ۱۵/ ۳۱۳

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha