سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
تصاویر/ تجلیل از پژوهشگران برتر مرکز تخصصی مهدویت

حوزه/ مدیر مرکز تخصصی مهدویت بر لزوم تلاش بیشتر طلاب در زمینه پژوهش تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین کلباسی امشب در مراسم تجلیل از پژوهشگران مرکز تخصصی مهدویت گفت: امروزه کسی بدون پژوهش و تلاش علمی به جایی نخواهد رسید؛ طلاب باید در کنار استاد، با مطالعه و تحقیق و علم اندوزی، پایه‌های دانش خود را به‌روز کنند.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت با ذکر این مطلب که فعالیت های بسیار خوبی در این مرکز انجام شده است، گفت: کارهای بسیاری انجام شده است، ولی هنوز راه بسیاری در پیش رو است.

وی افزود: هیچ‌گاه نباید از مسیر علم آموزی و تعلیم و پژوهش دور شویم؛ حوزه ما به واسطه نیازی که جامعه به روشنگری و تبلیغ دارد باید همچنان به جریان تولید علم خود ادامه دهد.

حجت الاسلام والمسلمین کلباسی با اشاره به آیه ای از قرآن کریم گفت: وقتی پیامبر(ص) از خداوند طلب می کند که علم او را زیاد کند، در واقع باید بدانیم که تکلیف طلاب به عنوان کسانی که این مسیر را طی می کنند و گام در راه انبیا می گذارند تا چه اندازه است.

وی تصریح کرد: اگر بخواهیم راه درست را انتخاب کنیم باید بدانیم که راه‌ها با علم مشخص می‌شود و اگر راهها بدون پژوهش و دانش طی شود، مشخص نیست از کجا سردرمی‌آورد.

مدیر مرکز تخصصی مهدویت گفت: کسی که تصور می کند که همه امور را می داند، مشخص است که هیچ نمی داند؛ هر کس دانش بیشتری بیابد، متوجه می شود که مجهولات بسیاری را در پیش روی دارد و به دنبال کشف اسرار می رود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha