شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
اخبار اقتصادی

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

بسته ویژه خبری حوزه نیوز:                                                  

اقتصادی

 

جیب بری جدید کنگره از کیسه ایرانی ها

قائم‌ مقام وزیر راه و شهرسازی در امور بین الملل درباره مصوبه تازه کنگره امریکا درباره نظارت بر قراردادهای فروش هواپیما به ایران گفت: 2 هدف این طرح ترساندن موسسات مالی از هرگونه معامله با ایران و ردیابی یا توقیف پول‌های پرداختی ماست.

 

بدهی استعمارگر پیر به ایران مشخص شد

احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به محاسبات انجام گرفته بدهی دولت انگلستان به ایران 360 میلیون پوند است و دولت انگلیس باید این بدهی را بپردازد.

 

افشای گوشه ای از ریخت و پاش‌های مالی «محمد بن سلمان»

روزنامه نیویورک‌تایمز در برابر انکار مستمر دولت عربستان، اسناد مالکیت محمد بن سلمان بر گران‌ترین قصر مدرن فرانسه، یک قایق تفریجی مجلل و گران‌ترین تابلوی لئوناردو داوینچی را منتشر کرده و گفته که این اسناد به چهره به ظاهر اصلاح‌گر این شاهزاده، ضربه می‌زند.

 

دین 60 درصدی کارخانه جات اسلحه سازی انگلیس به خاور میانه

عضو بلندپایه کارزار علیه تجارت سلاح انگلیس ضمن ابراز نگرانی از حمایت تسلیحاتی لندن از رژیم های سرکوبگر منطقه خاورمیانه تصریح کرد که 60 درصد از تسلیحات این کشور به حکومت های ناقض حقوق بشر و حاکمان مستبد خاورمیانه، فروخته می‌شود.

 

اهرم کردن بخشی از بودجه عمرانی برای اشتغال زایی

معاون اقتصادی رییس جمهوری با بیان اینکه در بودجه 97 اهتمام ویژه به اشتغال زایی وجود دارد، گفت: حدود 70 هزار میلیارد تومان به علاوه آورده بخش خصوصی برای تکمیل طرح های نیمه تمام در نظر گرفته شد که شاید با روند فعلی تا 20 سال آینده به بهره برداری نمی رسید

 

کشف سریالی محموله های قاچاق طلا از ترکیه در گمرک

گمرک جمهوری اسلامی ایران از کشف هشتمین محموله طلای قاچاق به مقدار 2 کیلو و 248 گرم طلای ساخته شده و زیورآلات قاچاق در یک ماه گذشته از مسافران ورودی از ترکیه خبر داد. بر اساس تازه ترین گزارش دفتر اطلاعات منطقه ای سازمان جهانی گمرک (رایلو) در 9 ماهه سال 2017، گمرک ایران در مبارزه با قاچاق کالا و تخلف رتبه دوم را کسب کرد.

 

رشد قاچاق برند ها برای دودی ها

معاون مدیرکل مبارزه با قاچاق کالاهای هدف ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: فقط پارسال بالغ بر ۱.۷ میلیارد نخ سیگار قاچاق کشف شده که نسبت به مدت مشابه‌ آن در سال قبلش، رشد ۳۰۰ درصدی را نشان می‌دهد.

 

میزان تسهیلات برای تامین امنیت غذایی و توسعه پایدار کشاورزی

بانک کشاورزی در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و سیاست‌های اقتصادی دولت تدبیر و امید، در ۱۰۰ روز نخست دولت دوازدهم با پرداخت ۱۳۲ هزار میلیارد ریال تسهیلات در زیربخش‌­های مختلف، سهم بزرگی در تامین امنیت غذایی کشور و توسعه پایدار بخش کشاورزی داشته است.

 

اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل خط مترو

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: 22 هزار میلیارد تومان فقط برای تکمیل خطوط فعلی مترو از لحاظ تجهیزات و ایمنی نیاز است.

 

سومین هفته متوالی علیه فساد دولتی نتانیاهو

بیش از 10هزار نفر در تل‌آویو برای سومین هفته پیاپی علیه فساد دولتی «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم‌صهیونیستی تظاهرات کردند.

 

دهن کجی شستا به دستورات وزیر رفاه

موضوع دوشغله‌ها و حتی مدیران بازنشستگان چندشغله، با توجه به حجم عظیم نیروی انسانی بیکار و البته نخبه و متخصص، باعث شده تا حجم انتقادات به‌درستی به سمت آنها نشانه برود و این ایراد را یک مطالبه به حق جلوه دهد.

 

نوسانات ارزی،آجیل را هم تکان داد

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران از افزایش ۲۵درصدی قیمت آجیل برای شب یلدا به‌دلیل نوسانات نرخ ارز خبر داد.

 

دست بردن دولت در مالیات 97

معاون مالیاتهای مستقیم سازمان مالیاتی با بیان اینکه پیشنهاد سازمان برای درج درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه سال بعد ۱۰۳ هزار میلیارد تومان بوده، گفت: مجموع درآمدهای پیش بینی شده مالیاتی در لایحه بودجه ۱۰۵ هزار میلیارد تومان است که دولت آن را زادتر کرد.

 

بازی دولت با ارقام بودجه 97

عضو سابق کمیسیون برنامه‌وبودجه در مجلس نهم و کارشناس دولت خود را مقید به اجرای برنامه ششم نمی‌داند و اصلاً آن را قبول ندارد، گفت: دولت با ارقام بازی می‌کند و اصلاً وابستگی به نفت کم نشده است.

 

سود های کلان برخی از بلاتکلیفی ثبت سفارش

پس از تصمیم ناگهانی دولت برای جلیوگیری از واردات خودرو و بستن سامانه ثبت سفارش، خبرها حکایت از افزایش شدید تعرفه واردات خودرو دارد و در این اشفته بازار و عدم واردات خودرو در کنار نبود هیچگونه نظارتی باعث افزایش قیمت خودروهای وارداتی شده و برخی از قبال این تصمیم سودهای کلان به جیب زدند.

 

چرخش در سیاست یارانه‌ای دولت با عبور از انتخابات

مسئولان دولتی که در سال منتهی به انتخابات مخالف سرسخت حذف یارانه‌ ثروتمندان با وجود صراحت قانون بودند و سخنگوی دولت نیز آن را ظلم به مردم می‌دانستند اکنون خواهان حذف بیش از ۲۰ میلیون یارانه‌بگیر هستند.

 

وام روسی برای خرید کادو

یک پنجم مردم روسیه در آستانه سال نو میلادی اقدام به گرفتن وام از موسسات و بانکهای این کشور می کنند.میزان دریافت وام های کوتاه مدت در دو هفته قبل از سال نو میلادی بیش از ۳۰ درصد در روسیه افزایش می یابد و در حدود ۲.۸ میلیون نفر از این وام ها در هفته پایانی سال استفاده می کنند.

 

رشد قیمت مسکن ۲.۵ برابر شاخص تورم

یک کارشناس اقتصادی گفت: ۴۲ درصد دارایی‌های سرمایه‌ای کشور به سمت مستغلات سرازیر شده و مسکن برای بورس‌بازی جذابیت داشته و متوسط رشد یک متر مربع زمین در تهران بیش از ۲.۵ برابر شاخص تورم CPI بوده است.

 

عقب نشینی وزیر نفت از قرارداد با نروژی‌ها

کمتر از 2 ماه پس از انتقادات دقیق و کارشناسی توسط کارشناسان انرژی اخیرا وزیر نفت سخن از تغییرات در قرارداد تولید ال ان جی به میان آورده است. تغییراتی که ایرادات قرارداد مذکور را تا حدودی رفع می‌کند.

 

توبه سایپا از گرانی سراتو

افزایش قیمت 14 میلیونی سراتو با واکنش های زیادی مواجه شد و بسیاری از رسانه ها ی امروز نیز به انتقاد از این قیمت پرداختند اما در همین زمان از شرکت سایپا خبر رسید که این افزایش قیمت با دستور مستقیم مدیر عامل منتفی شده و قیمت سراتو به حال قبل بازگشته است.

 

آمار تکان دهنده مرکز آمار از بیکاران مدرک دار

گزارش مرکز آمار حاکی است ، طی سال های اخیر سهم افراد دارای تحصیلات دانشگاهی از کل بیکاران رو به افزایش بوده و طی ۱۵ سال اخیر این سهم ۴ برابر شده است.

 

درخواست وزارت نیرو از دولت برای "مسکن مهر" مشخص شد

نماینده تام الاختیار وزیر نیرو در مسکن مهر گفت: در حال آماده‌سازی مصوبه ای برای ارسال به هیئت دولت برای تأمین ۱۰۰۰ میلیارد تومان به منظور تکمیل زیرساختهای مسکن مهر در سال ۹۶ هستیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha