شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
خواهران

حوزه/ حجت الاسلام خواجه کریمی، انس با قرآن را پله اول طلبگی دانست و گفت: ما طلاب موظفیم از ابتدای زندگی طلبگی با قرآن مأنوس باشیم، یعنی ما باید اهل تدبر در قرآن بوده و وظیفه ما بالاتر از تلاوت و ترتیل قرآن است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام رسول خواجه کریمی، امام جمعه شهر خوانسار در نشست اخلاقی که با موضوع "تدبر در قرآن مهمترین وظیفه طلاب» در مدرسه علمیه خواهران کریمه اهل بیت (س) خوانسار برگزار شد، اظهار کرد:  طلبه باید در دو بخش اهل مجاهدت و تلاش باشد؛ نخستین عرصه تحصیل و دیگری تربیت. تربیت یعنی متخلق شدن به اخلاق خدا و رسول خدا است که  برای کسب چنین تربیتی  به مجموعه ای مدون از تمام خُلُق حسنه که به آن اخلاق عملی گفته می شود، نیاز داریم.

وی افزود: تنها خداوند متعال آگاه به تمام نیازهای انسان است و می تواند چنین مجموعه مدونی را ایجاد کند. مجموعه ای از قوانین و قواعد مسلم و قطعی که مطلوب خداوند است و در قرآن جمع آوری شده است.  

حجت الاسلام خواجه کریمی ادامه داد: در جهان اسلام دو فتنه ایجاد شد، یکی در صدر اسلام و بعد از رحلت رسول خدا(ص) که گفتند" حسبنا کتاب الله" و فقط قرآن را قبول کردند و ائمه(ع) را رها کرده و خود به تاویل و تفسیر قرآن پرداختند و دیگری در دوران بعد که به این دلیل که قرآن را نمی فهمند آن را کنار گذاشتند و تنها به ائمه(ع) تمسک کردند.

امام جمعه شهر خوانسار گفت: ما طلاب موظفیم از ابتدای زندگی طلبگی با قرآن مأنوس باشیم، یعنی ما باید اهل تدبر در قرآن بوده و وظیفه ما بالاتر از تلاوت و ترتیل قرآن است.

حجت الاسلام خواجه کریمی یادآور شد: ما اگر قرآن را نفهمیم نمی توانیم آن را در شئونات مختلف زندگی پیاده کنیم. عدم آشنایی طلاب با قرآن و عدم تدبر در آن مشکلات زیادی را در زندگی آن ها ایجاد کرده است، طلبه آراسته به آداب پیامبر(ص)، طلبه ای است که با قرآن محشور باشد، چرا که تمام محسنات اخلاقی در آن جمع شده و مایه هدایت و رحمت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha