پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
تصاویر/ تجلیل از مجلات برتر دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم_حجت الاسلام مهدوی راد

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین مهدوی راد با تاکید بر راه اندازی کتابخانه مجلات گفت: ، کتابخانه مجلات راه اندازی شود تا فضلا آنها را بخوانند و افق های تازه دنیای معاصر را بدانند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام والمسلمین مهدوی راد پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل از مجلات برتر دفتر تبلیغات حوزه علمیه که در سالن غدیر دفتر تبلیغات برگزار شد گفت: خدای متعال در آیات قرآن درجاهای مخلتف سخن از حرف بلیغ و سدیدکرده است، ولی این دو کلمه در مجلات مشاهده نمی شود؛ یعنی مجلات علمی پژوهشی  از بلاغت و سدید بودن کافی برخوردار نیستند.

 سردبیر مجله آینه پژوهشی افزود: متأسفانه در جامعه علمی کمتر توجه  به محتوای مجلات می شود و کسانی که مباحثی را در مجلات علمی پژوهشی قلم می زنند و مقاله منتشرمی کنند از تخصص لازم برخوردار نیستند، حتی این مسئله درمقالات علمی پژوهشی دانشگاه ها هم وجود دارد.

وی با بیان اینکه شاهد شکستن مرزهای ایدئولوژیکی هستیم و مجلات یکی از راه های انتقال علم، نظریه و تئوری است اظهار داشت: یکی از کارهای که  هیچ وقت اجرایی نشده این است، کتابخانه مجلات شکل گیرد تا فضلا آنها را بخوانند وافق های تازه دنیای معاصر را بدانند و بشناسند و اگر این مجلات به زبانهای مختلف ترجمه شود اثر آن دو چندان خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی راد عنوان کرد: جای خوشحالی است که  در مراکز علمی سایر کشورهای اسلامی مانند عراق مجلات علمی منتشر می شود  و قابل توجه است و لازم است پژوهشگران از این مجلات با  خبر باشند، موضوعات پژوهشی علمی آن  را بدانند و از مباحث آن برای تحقیقات استفاده کنند. 

 سردبیر مجله آینه پژوهشی با بیان اینکه محققان لازم است ازمراکز علمی مانند جداول در لبنان و بحوث الدراسات مطلع باشند گفت:  دراین مراکز مباحث نو، تازه و قوی منتشر می شود و قابل استفاده برای پژوهشگران است.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha