سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام راحلی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی گفت: مبنای حرکت حوزه علمیه خواهران بر پژوهش محوری است و سعی می شود مقالات ارائه شده بر مبنای نیاز روز جامعه، بصورت کاربردی و در جهت آسیب شناسی مشکلات نگاشته شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام  حمید راحلی، امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته پژوهش برگزار شد، اظهار داشت: مبنای حرکت حوزه علمیه خواهران بر  پژوهش محوری است و سعی می شود مقالات ارائه شده بر مبنای نیاز روز جامعه، بصورت کاربردی و در جهت آسیب شناسی مشکلات جامعه نگاشته شوند.

وی افزود: تلاش حوزه علمیه خواهران بر پایه حفظ روحیه طلبگی، پژوهشگری و قلم نگاری در راستای تبلیغ ارزش های دینی است تا بتوان از این اثر ارائه شده رسالت طلبه حوزوی را ادا کند چراکه ثمره علم در تولید اثر و محتوای غنی نمود می یابد.

مدیر حوزه علمیه خواهران آذربایجان غربی با تاکید بر آمار چشمگیر مقالات ارائه شده در جشنواره های مختلف اذعان داشت: میزان آثار ارائه شده به جشنواره هایی چون علامه حلی، بانوی کرامت و محمد بن خلیلان دارای درخشش در سطح استان و حتی کشوری بوده است که این رشد آمار در هر یک از جشنواره ها، نشان از افزایش سه برابری ارائه مقالات پژوهشی نسبت به سال های گذشته توسط طلاب خواهر را نشان می شود.

حجت الاسلام راحلی ادامه داد: تشکیل 12 هسته پژوهشی طلاب سطح در شهرستان ها و یک هسته مرکزی در مرکز استان متشکل از اساتید، برگزاری نشست های تخصصی پژوهشی، کرسی های آزاد اندیشی و همچنین دوره های مهارت افزایی در جهت افزایش توان پژوهشی طلاب، از مهمترین فعالی تهای حوزه خواهران آذربایجان غربی است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش برای ایجاد تفاهم نامه با ارگان های دولتی در راستای نیاز سنجی پژوهشی و ارائه مقالات کاربردی بر محور آسیب ها، مشکلات و نیاز روز جامعه داریم چراکه آثار تولید شده صرف بایگانی در حوزه علمیه نمی خواهیم.

وی بیان داشت: کتاب ها و پژوهش های دینی که از صدر اسلام تاکنون به دست ما رسیده آثار غنی و بسیار ارزشمندی هستند که امروز طلاب با تحقیق و پژوهش های عمیق کاربردی مقالات بایستی ادامه دهنده راه بزرگان دینی باشند  تا از این طریق هنجارها و چالش های اعتقادی و دینی جامعه را حل کنند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha