جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله شاهرودی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه کارنامه ترامپ و همدستانش، جز رسوایی برای آنان، نتیجه‌ای به دنبال نداشته است، گفت: کارهایی که در این مدت دونالد ترامپ انجام داد، موجب وحدت بیشتر در بین کشورهای اسلامی جهان شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمد حسینی شاهرودی، امروز در همایش «وحدت حوزه و دانشگاه» که به همت مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور و دانشکده مذاهب اسلامی واحد استان کردستان، در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: وحدت نیاز ضروری امروز امت اسلامی محسوب می شود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه پیروزی انقلاب اسلامی بر معادلات در جهان  تأثیرگذار بوده است، گفت: امروز تمام دنیا از جمهوری اسلامی ایران انتظاراتی دارند که باید بتوانیم آنها را اجرایی کنیم.

عضو خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه فرهنگ و تمدن پایه هر نظام و حکومتی را تشکیل می دهد، افزود: این باورها و عقاید است که بر زندگی و رفتار تأثیر می گذارد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، قرآن کریم را کتابی راهگشا برای تمام مراحل زندگی انسان عنوان کرد و ادامه داد: قرآن، پاسخگویی مطمئن برای مسائل و مشکلات انسان امروزی است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی تصریح کرد: اگر قرآن کریم می فرماید: «طوری زندگی کنید که دشمن از شما بترسد و زیر بار سلطه نروید»، بدان معناست که در تمام شئونات زندگی باید قوی و مستحکم باشیم.

وی اظهار کرد: الان ترس دشمنان از قدرت موشکی و هسته ای ایران است و نمونه بارز توان موشکی جمهوری اسلامی، هدف قرار دادن مواضع گروهک ترویستی داعش در سوریه و آسیب نرسیدن به حتی یک غیرنظامی است.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه از نظر علمی هم باید صاحب جایگاهی در خور شأن در جهان باشیم، گفت: قبل از انقلاب اسلامی، بخش اعظمی از ساختار جامعه پزشکی ایران را پزشکان هندی، پاکستانی و ... تشکیل می دادند، ولی اکنون فارغ التحصیلان و نخبگان جمهوری اسلامی در سطح جهانی زبانزد شده است.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در ادامه سخنان خود بیان داشت: تحقیات قرآن و پژوهش باید بر نیازهای کنونی جامعه معطوف شود. غربی‌ها از دین و فرهنگ اسلامی به سود خود بهره بردند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اظهار داشت: حوزه و دانشگاه به فرموده امام راحل: «همانند دو بال پرواز هستند که کامل کننده همدیگر هستند و تنها با وحدت و تعامل این دو، پرواز ممکن می شود».

حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی در پایان با اشاره به اینکه کارنامه ترامپ و همدستانش، جز رسوایی برای آنان، نتیجه‌ای به دنبال نداشته است، گفت: کارهایی که در این مدت دونالد ترامپ انجام داد، موجب وحدت بیشتر در بین کشورهای اسلامی جهان شد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha