چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
معاون آموزش حوزه علمیه مازندران

حوزه/ معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه وحدت حوزه و دانشگاه مانع نفوذ دشمن به کشور خواهد شد، تصریح کرد: وحدت حوزه و دانشگاه، تنها در تدریس روحانیون در دانشگاه نیست، بلکه باید با شناخت اهداف و حرکت در مسیر وحدت و اتحاد، زمینه‌های وحدت واقعی ایجاد شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام حمزه علی اکبری، معاون آموزش حوزه علمیه مازندران، امروز در جمع طلاب مدرسه علمیه بهشهر با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت دکتر مفتح و همچنین روز وحدت حوزه و دانشگاه، گفت: اين شهيد بزرگوار سهم بسيار مهمی، هم در حوزه‌‌های علميه به‌عنوان مبلغ دينی و هم در دانشگاه به‌عنوان استاد داشت و به پاس همين دانش و روحيه شهيد مفتح، روز شهادت ایشان به نام روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری شده است.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران ادامه داد: اين مجاهد نستوه در دوره های قبل و بعد از انقلاب، از ياوران صديق انقلاب و امام راحل بود که کوشش های شبانه روزی ايشان، پس از انقلاب با شدتی بيشتر دنبال شد، تا دشمنان را يارای کرنش در برابر ايران اسلامی نباشد.

وی افزود: جامعه امروز، هم از لحاظ معنوی و هم از لحاظ علمی به دو قشر دانشگاهی و حوزوی نياز دارد، چراکه رشد و توسعه نظام اسلامی در گرو حرکت يکپارچه روحانيان و دانشگاهيان در حوزه‌های مختلف است.

حجت الاسلام اکبری با بیان این که وحدت حوزه و دانشگاه مانع نفوذ دشمن به کشور خواهد شد، تصریح کرد: دشمنان تلاش می کنند با اختلاف و تفرقه میان این دو نهاد مهمی علمی کشور پروژه نفوذ را در کشورمان عملیاتی کند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران خاطرنشان کرد: نزديکی و تعامل دو قشر دانشگاهي و حوزوی به يکديگر سبب میشود تا جامعه به سوی پيشرفت‌های علمی، فکری و فعال‌سازی بخش‌های پژوهشی حرکت کرده و از انواع آسيب‌ها و همچنين خطرات انحرافی گوناگون محفوظ بماند. 

وی، وحدت حوزه و دانشگاه را نيازمند يک برنامهريزی اصولی توسط متوليان حوزه و دانشگاه دانست و تصريح کرد: پر رنگتر شدن ارتباط حوزه و دانشگاه موجب رفع بسياری از مشکلات فعلی جامعه خواهد شد.

حجت الاسلام اکبری با بيان اينکه دانشگاه و حوزه های علميه، نقش ارزنده ای در پشتيبانی تئوريک و توليد مبانی نظری برای تشکيل يک حکومت اسلامی را برعهده دارند، تصريح کرد: حوزه و دانشگاه به عنوان دو بال انقلاب، نظام اسلامی را در کشور طرحريزی کردند

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران در ادامه با بیان اینکه باید وحدت ارزنده و والایی میان حوزه و دانشگاه وجود داشته باشد، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه می تواند زمینه‌ساز حرکت های ارزنده برای نظام اسلامی باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمنان نظام اسلامی همواره به دنبال تفرقه و اختلاف میان این دو نهاد مهم هستند، بیان داشت: دشمنان به جایگاه مهم و ارزنده این دو نهاد مهم دست یافته اند که تلاش دارند وحدت در میان آن دو را از بین ببرند.

حجت الاسلام اکبری با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی ایران در حوزه پیدایش با وحدت و انسجام اقشار مختلف به پیروزی رسیده است که برای ادامه راه هم به این امر نیاز دارد، افزود: نقش حوزه و دانشگاه در عرصه ساختار فکری و بسیج نیروها، برجسته و شاخص است.

وی با بیان اینکه اردوگاه مخالف انقلاب اسلامی از پیوند حوزویان و دانشگاهیان در هراس است، گفت: دشمنان از تعامل فکری و نظری این دو قشر مهم، سخت هراسان هستند و با همه ظرفیت خود در ایجاد اختلاف حوزه و دانشگاه، تلاش می کنند.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه امتیازات حوزه و دانشگاه زمینه‌ساز پیشرفت است، اظهار کرد: تحقق واقعی وحدت در گرو شناختن هدف واقعی در این دو قشر است که باید با شناخت دقیق اهداف، در جهت بالندگی این دو قشر و همبستگی بیشتر، تلاش شود.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه دانشگاهیان و حوزویان باید با وحدت و هدف از این مقوله مهم آشنا شوند و دارای هدف واحدی باشند تا جامعه دینی و اسلامی و علمی موفقی داشته باشیم، گفت: وحدت حوزه و دانشگاه، تنها در تدریس روحانیون در دانشگاه نیست، بلکه باید با شناخت اهداف و حرکت در مسیر وحدت و اتحاد، زمینه‌های وحدت واقعی ایجاد شود.

حجت الاسلام اکبری با بیان اینکه با راه اندازی نشست های تعاملی و آزاد اندیشی در دهه های اخیر، گام های مناسبی برای ارتباط منطقی بین این دورکن اساسی فکری انقلاب برداشته شده است، گفت: توقعات مورد نظر امام و رهبر معظم انقلاب در همه ابعاد محقق شده و باید حوزه تلاش دینی در مسائل روز اعتقادی و حوزه تلاش دانشگاهی در علوم نظری و پژوهشی به یکدیگر نزدیک شود.

معاون آموزش حوزه علمیه مازندران با تأکید بر اینکه حوزه و دانشگاه باید با تبادل نظر و حفظ استقلال، در مسیر دفاع از مبانی دینی و ارکان انقلاب اسلامی گام بردارند، بیان داشت: این دو نهاد مهم باید برای خنثی سازی فتنه های دشمنان، تلاش های هماهنگ و همه جانبه داشته باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران ادامه داد: حوزه و دانشگاه باید از هرگونه اختلاف و تنازع که خواسته دشمنان انقلاب است، پرهیز کرده و در راستای ترویج ارزش های والای نظام اسلامی و پیشرفت و توسعه گام بردارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha