سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت الاسلام ناصر شکریان - مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به در پیش بودن مناسبت حماسه نهم دی، این روز تاریخی را نماد پیوند امت اسلامی با ولایت دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان، مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران، امروز در گردهمایی مسئولان کانون قرآنهای شهرهای استان بر ضرورت بهرهگیری از همه ظرفیتها به منظور تقویت برنامه های قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: باید با یک نگاه تعاملی با سایر دستگاه های فرهنگی و اجرایی برای رفع کمبودها و معضلات و تقویت فعالیت های دینی و قرآنی، گام های اساسی و جدی برداشت.

وی در ادامه ضمن اشاره به وجود بیش از ۸۰۰ مؤسسه و خانه قرآنی روستایی و شهری در مازندران و ظرفیت عظیم فعالان قرآنی استان، افزود: بسیاری از این مؤسسات می توانند به عنوان قرارگاه فرهنگی در حوزه فعالیت های دینی و قرآنی برای رفع یا کاهش آسیب های اجتماعی، اثرگذار و مفید واقع شوند.

حجت الاسلام شکریان در بخش دیگری از سخنان خود به کسب رتبه های چندین ساله دارالقرآن الکریم اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران در کشور اشاره و تصریح کرد: از ظرفیت های قرآنی برخی شهرها و روستاهای مازندران باید بیشترین بهره را گرفت و برای شناسایی این ظرفیت ها باید برنامه ریزی دقیق و مدونی داشت.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران ضمن اهمیت به موضوع سبک زندگی قرآنی و مهارت های زندگی در سال های اخیر، تأاکید کرد: مقام معظم رهبری بارها در خصوص برخی تغییرات در حوزه سبک زندگی، فرمایشاتی داشتند و این به معنی آن است که باید در حوزه سبک زندگی اسلامی و مهارت های زندگی قرآنی و ترویج آن، تلاش گسترده داشت و از برگزاری برخی سمینارها و همایش های بی فایده خودداری کرد.

وی با اشاره به ضرورت تقویت گفتمان انقلاب اسلامی از سوی مسئولان در هر پست و مقامی، بیان داشت: امام خمینی(ره) با باور به «ما می توانیم»، این انقلاب را در سال ۵۷ پایه گذاری کرد و رهبری عظیم الشأن انقلاب هم با تأسی از گفتمان امام راحل، این مسیر را هدایت و رهبری می کنند.

عضو مجمع خیرین قرآنی مازندران، اخلاص را در فعالیت ها و کارها بسیار مهم ارزیابی کرد و اظهار داشت: وجود برخی مشکلات اعتباری و پولی، نباید ما را از مسیرمان دور کند؛ بسیاری از این مشکلات را می توان با تعامل و ارتباط های سازمانی و غیرسازمانی بهراحتی برطرف کرد و به هدف رسید. باید در حوزه تربیت کادر متخصص قرآنی و تربیت نیروی فعال قرآنی در استان، برنامه ریزی بیشتری شود.

حجت الاسلام شکریان ضمن انتقاد از کمبودن فعالیت های قرآنی در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، تأکید کرد: امروز دنیای استکبار به این باور رسیده است که نمی تواند با جنگ نظامی در برابر ایران قدرت نمایی کند، به همین دلیل چندین سال است با تهاجم فرهنگی و جنگ نرم، درصدد ضربه زدن به جمهوری اسلامی است که باید با تولید محتوای فاخر در حوزه دین و قرآن نسبت به این اقدام خصمانه، ایستادگی و مقابله کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به در پیش بودن حماسه نهم دی، این روز تاریخی را نماد پیوند امت با ولایت دانست و تصریح کرد: برخی درصددند که نهم دی ماه فراموش شود، اما حماسه نهم دی و خنثی سازی فتنه سال۸۸، نماد بیداری امت اسلامی و کانون رویش های انقلاب اسلامی شد و برخی خواص هم در این برهه حساس، مردود شدند و ریزش های خواص هم در این برهه اتفاق افتاد.

استاد حوزه علميه مازندران با اشاره به اینکه مردم ولايتمدار ايران اسلامی در روز نهم دی، آنچنان عظمتی از خود به يادگار گذاشتند که دنيا را حيران و خيره کرد، خاطرنشان کرد: حماسه نهم دی به عنوان یک خروش مردمی برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی به ثبت رسید.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران، بصيرت را قطب نمای انسان در شرايط غبارآلود فتنه دانست و بيان داشت: امروز دشمن از پروژه نفوذ به عنوان مهم ترين ابزار برای ضربه زدن به نظام مقدس جمهوری اسلامی استفاده کرده و درصدد جبران همه شکست های خود در مقابل جمهوری اسلامی است و تنها راهکار رفع بحران از پروژه های متعدد دشمن، تبعيت از ولايت و اطاعت پذيری است.

استاد حوزه علمیه مازندران افزود: ملت ایران اسلامی در همه صحنه ها با پشتیبانی از ولیفقیه در حفظ ارزش های انقلاب اسلامی مشارکت فعال داشته و در هر مقطع زمانی که نیازی به حضور بود، عاشقانه و با صلابت به صحنه آمدند.

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به اینکه در حماسه نهم دی، مردم با وحدت رویه در سایه اطاعت از ولیفقیه، توطئه های دشمنان را خنثی و دست آنان را از کشور کوتاه کردند، گفت: این روز تاریخی در واقع تجلی عشق و ارادت قلبی مردم بصیر و با شعور ایران اسلامی به نظام اسلامی و تجدید میثاق با آرمان های امام راحل و شهدای والامقام بود.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha