پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری- رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی

حوزه/ رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای ورود علمی به موضوعات جدید، گفت: دانشگاه مذاهب این ظرفیت را دارد که با استفاده از استادان برجسته، به تولید ایده در عرصه تحول و بومی‌سازی علوم انسانی، در مجامع علمی، حوزوی و دانشگاهی بپردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری، رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی تهران، عصر امروز (یکشنبه۲۶آذرماه) در آیین نکوداشت هفته پژوهش، در این دانشگاه، با اشاره به فعالیت‌های علمی این دانشگاه در حوزه پژوهش گفت: دانشگاه تقریب مذاهب اسلامی گام‌های بسیار مثبت در عرصه پژوهش برداشته و تلاش های زیادی را برای تحقق آن آنجام داده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های دانشگاه مذاهب در تحول و بومی سازی علوم انسانی، عنوان داشت: دانشگاه مذاهب این ظرفیت را دارد که با استفاده از استادان برجسته، به تولید ایده در تحول و بومی سازی علوم انسانی، در مجامع علمی، حوزوی و دانشگاهی بپردازد.

رئیس دانشگاه  مذاهب اسلامی با بیان این مطلب که در دو سه دهه اخیر، بحث تقابل علم و دین مطرح بوده است، خاطرنشان کرد: برگزاری نشست های علمی مختلف در دانشگاه های بین المللی جهان، شاهدی بر این مسئله است که موضوعات ارائه شده در این نشست ها، بیشتر در جهت تقارب علم و دین بوده است.

وی افزود: پژوهش های تقریبی در راستای پاسخ‌گویی به نسل جوان است؛ بنابراین، باید در توسعه دانشگاه به لحاظ کمی و‌ کیفی در عرصه بین المللی، بیشتر تلاش شود.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری در پایان با اشاره به آمادگی دانشگاه مذاهب اسلامی برای ورود علمی به موضوعات جدید، گفت: عمده آثاری که در معاونت پژوهشی دانشگاه تولید می‌شود، در راستای پاسخ‌گویی به بخشی از نیازهای جوانان بوده است.

313/42

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha