جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نشست اعضای گروه هماهنگی و برنامه‌ریزی شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبی

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی گفت: طبق فرمایش حضرت علی(ع)، بهترین سیاست عدالت است، بنابراین باید امور را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که عدالت حاصل شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بیرجند، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید علیرضا عبادی شب گذشته در نشست اعضای گروه هماهنگی و برنامه‌ریزی شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبی، با مهم دانستن برگزاری این‌گونه جلسات، به روایتی از امام علی(ع) اشاره کرد و گفت: در این روایت مردم به هفت دسته تقسیم‌بندی می‌شوند.

وی ادامه داد: در طبقه اول تقوا و پرهیزگاری زیاد می‌باشد، طبقه دوم اهل بذل و بخشش و مهربانی هستند، طبقه سوم اهل پشت کردن و بریدن از همدیگر هستند، طبقه چهارم اهل سگ صفتی و حسد بردن بر یکدیگر هستند، طبقه پنجم اهل تکبر و بهتان می‌باشند، طبقه ششم اهل خونریزی و اضطراب و طبقه هفتم اهل حیله و فریب و خدعه وپشت کردن به همدیگر و بریدن از یکدیگرند، و کینه همدیگر را در دل می‌گیرند و با اسباب بازی‌های بزرگ بازی می‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه طبق تقسیمات حضرت علی(ع) پایان طبقه ششم تا قرن هفدهم است، افزود: از مهم‌ترین شاخصه‌های طبقه هفتم که ما در آن قرار داریم دوران صنعت، تکنیک و جنگ خواهد بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با بیان اینکه اگرچه جنگ همیشه همراه زندگی بشر بوده است، اما با مسائل دیگری همراه بوده که موضوعیت نداشته است، گفت: در این قرن جنگ موضوعیت پیدا کرده و مسئله اصلی جوامع شده است.

وی با تأکید بر اینکه اصل و اساس سیاست، تدبیر است، اضافه کرد: طبق فرمایش حضرت علی(ع)، بهترین سیاست عدالت است، بنابراین باید امور را به‌گونه‌ای تنظیم کنیم که عدالت حاصل شود.

ظرفیت مسئولیت‌های محوله را نداریم

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی با بیان اینکه اصل سیاست به معنای مکر و حیله نیست و لباسی است که با مؤلفه تقوا بر قامت اولیاءالله دوخته شده است، تبیین کرد: ما (مسؤولان کنونی) ظرفیت مسئولیتی که بر عهده‌مان نهاده شده را نداریم و زمانی که به مسؤولیتی می‌رسیم همه چیز را فراموش می‌کنیم.

حجت‌الاسلام عبادی در ادامه سخنانش، به تبیین مفهوم ‌فسق پرداخت و گفت: فسق به معنای خارج شدن از پوسته و چارچوب انسانیت است، لذا در این قرن بنا به روایات امام علی(ع)، از همه این‌ها به مکر و فسق یاد شده است.

وی با ابراز تأسف از اینکه در قرن کنونی کارهای سهو و سرگرمی‌هایی که موجب انحراف و افراط‌ها در زندگی می‌شود گسترش یافته گفت: در این شرایط اختیار انسان سلب می‌شود و انسان عمر خود را به کمتر از هیچ می‌فروشد.

فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای جوانان و خانواده‌ها را تهدید می‌کند

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی فضای مجازی و بازی‌های رایانه‌ای را از مهم‌ترین اموری دانست که جوانان و خانواده‌های این مرزوبوم را تهدید می‌کند، افزود: اگر زندگی بشر درراه هدف اصلی خود قرار بگیرد، این‌همه مشکلات ندارد و مشکلات کنونی ناشی از آن است که هم خود را و هم هدف اصلی را گم‌کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) که در آن زنان پرده‌نشین از پرده خارج می‌شوند گفت: این دوره‌ای است که به قیام حضرت مهدی(عج) متصل خواهد شد.

وی خطاب به اعضای گروه هماهنگی و برنامه‌ریزی شورای فرهنگ عمومی خراسان‌جنوبی، یادآور شد: حضرت مهدی(عج) مصلح کل جهان و شما مصلح خانه، شهر و استان خود هستید و باید برنامه‌ریزی کنید و شرایط بیرون را مشاهده و به ارائه طرح بپردازید و طرح‌ها را نیز سنجیده اجرا کنید.

نماینده ولی‌فقیه در خراسان جنوبی افزود: پیش از ظهور حضرت مهدی(عج) کسانی که در جهت اصلاح نوع بشر و مبارزه با فساد عمل کنند، مقامشان بالاتر از کسانی است که بعد از ظهور حضرت بیایند و انسان‌های خوبی باشند.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی با اشاره به اینکه جمادات و نباتات کار می‌کنند تا انسان شرایط حیات پیدا کند، خاطرنشان کرد: زمانی که یک انسان را از گمراهی نجات دهید ارزش بالایی دارد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha