جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین عسکر دیرباز-عضو خبرگان رهبری

حوزه/ عضو خبرگان رهبری تصریح کرد: بی شک یکی از برکات مهم وحدت حوزه و دانشگاه، پیشرفت علمی و پژوهشی کشور به خصوص در عرصه علوم انسانی است.

حجت الاسلام و المسلمین عسکر دیرباز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ضمن گرامیداشت 27 آذرماه ، روز شهادت آیت الله مفتح که به همین مناسبت به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نام گذاری شده است، اظهار داشت: علوم انسانی که در حال حاضر در سطح دانشگاه های ما تدریس می شود، ریشه در مبانی فکری و فلسفی غربی دارد و حال آن که چنانچه ما بتوانیم این علوم را به شکلی اصلاح و بازسازی کنیم که از مبانی غرب رهایی پیدا کند اقدام موثری انجام داده ایم که این مهم بی شک در سایه وحدت و همکاری حوزه و دانشگاه میسر است.

وی افزود: از این منظر به عقیده بنده، وحدت حوزه و دانشگاه را می توان به عنوان وحدت حوزویان و دانشگاهیان توصیف کرد که همچون سایر اقشار جامعه و بلکه بیشتر و عمیق تر می بایست بین این دو قشر وحدت وجود داشته باشد.

رئیس دانشگاه قم همچنین با بیان این که حوزه و دانشگاه دو نهاد بسیار مهم و اثرگذار جامعه به شمار می روند، گفت: با عنایت به این که یکی از اهداف مهم انقلاب اسلامی و نهضت حضرت امام (رع) پی ریزی تمدن نوین اسلامی می باشد در این خصوص نیز با وحدت حوزه و دانشگاه می توان زمینه های تحقق این هدف مهم و کلان را فراهم کرد.

وی با تاکید بر این که پیشرفت علمی و پژوهشی کشور در پرتو همکاری و تعامل و وحدت حوزه و دانشگاه امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: هم حوزویان و هم دانشگاهیان علاقه مند به پیشرفت کشور هستند و ما باید از این سرمایه های غنی انسانی حمایت لازم را به عمل آوریم تا انشاالله کشورمان به اهداف مورد نظر در سند چشم انداز دست یافته و در منطقه به جایگاه نخست علمی برسد.

۳۱۳/۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha