جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۷ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
رونمایی

حوزه/ آئین رونمایی از ۱۰۰ اثر پژوهشی پژوهشگاه بین المللی المصطفی با حضور آیت الله اعرافی، معاونان و مدیران جامعه المصطفی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین متقی، رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی،  در نشست اعضای شورای پژوهشی جامعه المصطفی و آئین رونمایی از 100 اثر پژوهشی پژوهشگاه بین المللی المصطفی، ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت های این پژوهشگاه بین المللی، اظهار داشت: پژوهشگاه بین المللی المصطفی، موفق شده تا 100 عنوان اثر پژوهشی را در یک سال اخیر تولید نموده، به جامعه علمی کشور ارائه نماید.

وی با اشاره به این که پژوهشگاه بین المللی المصطفی در سال گذشته 75 عنوان اثر را رونمایی کرده است، خاطرنشان کرد: از میان 100 عنوان اثر سال جاری، 19 عنوان آموزشی، 78 مورد پژوهشی و 3 عنوان نیز در حوزه نشریات تولید شده است.

رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی در ادامه ضمن اشاره به گستره تولید 705 عنوان اثر پژوهشی در پژوهشگاه بین المللی المصطفی، اذعان داشت: پژوهشگاه بین المللی المصطفی تاکنون 137 نشست علمی را برگزار نموده است.

وی پیگیری مطالبات پژوهشی دفتر مقام معظم رهبری و مصوبات شورای سیاستگذاری  المصطفی را مهمترین رویکرد پژوهشگاه بین المللی المصطفی برشمرد و تصریح کرد: در کتابخانه پژوهشگاه بین المللی المصطفی بالغ بر 110 هزار جلد عنوان کتاب جمع آوری شده است، که در این راستا به غنای نسبی در حوزه منابع لاتین دست یافته ایم.

حجت الاسلام والمسلمین متقی جمع آوری 7100 عنوان پایان نامه در پژوهشگاه را یکی دیگر از رویکردهای پژوهشی این مجموعه عنوان کرد و اذعان داشت: مستند سازی زبان فارسی در سه مرحله با مشارکت نهادها و مراکز مختلف المصطفی، یکی دیگر از رویکردهای پژوهشگاه بین المللی المصطفی در سال جاری بوده است.

وی ثبت فعالیت های پژوهشی را از رویکردهای جدید پژوهشگاه بین المللی المصطفی برشمرد و ابراز داشت: جمع آوری و احصاء تاریخی از ادوار مختلف حوزه های علمیه، جزء برنامه های سال آتی پژوهشگاه بین المللی المصطفی به شمار می رود.

رئیس پژوهشگاه بین المللی المصطفی تهیه نظام موضوعات پژوهشی در حوزه دین را  یکی از دستاوردهای مهم پژوهشی المصطفی عنوان کرد و خاطرنشان ساخت: در معرض دید قرار دادن خروجی ها و محصولات پژوهشی از رویکردها مهم پژوهشگاه بین المللی المصطفی در سال جدید است.

حجت الاسلام والمسلمین متقی ارائه جریان شناسی معرفتی دینی و الگو دهی به مراکز پژوهشی جامع در پژوهشگاه را مهم ارزیابی نمود و خاطرنشان کرد: ارتباط با گروه ها و واحدهای علمی- تربیتی از مهمترین رویکردهایی است که ضمن افزایش همکاری ها و تعاملات پژوهشی، سطح تحقیقات را ارتقاء خواهد داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha