جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه و دانشگاه باید پاسدار ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی باشند، افزود: وحدت این دو پایگاه مهم علمی کشور سرعت قطار پیشرفت و توسعه کشور را دو چندان خواهد کرد.

حجت الاسلام جعفر طبرسی، معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در مازندران با گرامیداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، وحدت این دو مرکز مهم علمی کشور را موجب تحکیم پایه های انقلاب اسلامی و جلوگیری از نفوذ و توطئه دشمنان دانست.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که حوزویان و دانشگاهیان هر یک دارای کارکردهای مشخصی هستند، افزود: ظرفیت و پتانسیل هر یک از این اقشار می تواند در رشد و تعالی نظام بسیار اثرگذار باشد.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که هنوز وحدت حوزه و دانشگاه به حد مطلوب خود دست پیدا نکرده است، خاطرنشان کرد: این مسأله باید از حالت شعاری خارج شده و در عمل محقق شود.

وی با بیان این که حضور هر دو گروه حوزوی و دانشگاهي‌براي پيشبرد اهداف و برنامه‌ريزي‌هاي نظام مقدس جمهوري اسلامي، لازم و ضروري است، تصریح کرد: به طور حتم وحدت این دو رکن علمی کشور بر سرعت پيشرفت همه جانبه کشور مي‌افزايد.

حجت الاسلام طبرسی با تأکيد بر اين که دشمن همواره در تلاش براي ايجاد اختلاف بين روحانيت و دانشجويان بوده‌، اظهار داشت: دشمنان از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي در تلاش براي متزلزل کردن رابطه بين حوزه و دانشگاه و ايجاد اختلاف ميان اين دو پايه علمي نظام اسلامي بودند و براي تحقق اين هدف از هيچ اقدامي دريغ نکرده‌اند.

وی با بیان این که حرکت حوزه و دانشگاه در يک مسير به پويايي و بالندگي علمي و ارزش هاي ديني در جامعه منتهي مي شود، گفت: دو قشر حوزوي و دانشگاهي از ارکان پيروزي انقلاب اسلامي بودند و براي تداوم انقلاب وحدت اين دو قشر ضروري است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران ادامه داد: حوزه و دانشگاه دو مرکز بنيادين براي توليد فکر و انديشه است و تعامل اين دو نهاد مي تواند داشته هاي خود را در راه رسيدن جامعه به اهداف خود سرعت بخشد.

حجت الاسلام طبرسی اظهار کرد: اگر خرد جمعي و انسجام فکري متناسب با نياز جامعه و حتي جهان اسلام بين اين دو نهاد ارزشي اتفاق بيفتد مي توانيم به افق بلندي در ترويج انديشه هاي اسلام ناب محمدي(ص) دست پيدا کنيم.

وی ادامه داد: وحدت حوزه و دانشگاه به معني سيطره يکي بر ديگري نيست بلکه هماهنگي و همکاري و حرکت در يک مسیر از بارزترين ویژگی اين اتحاد است و اگر اين همکاري صورت نگيرد، از هدف اصلي که رسيدن به جامعه اي متعالي است دور مي شوند.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید براین که یکی از مهم ترین راهکارهای وحدت عملی حوزه و دانشگاه این است که حوزویان و دانشگاهیان همواره در جهت جذب یکدیگر گام بردارند و دفع و طرد کردن به شدت پرهیز کنند، گفت: دشمن در همه این سال ها تلاش کرد تا بدبینی، نفرت و بدبینی را در میان این دو قشر اثرگذار جامعه اسلامی گسترش دهد که خوشبختانه تاکنون ناکام مانده است.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با بیان این که اختلاف میان دو رکن علمی و دینی کشور به طور حتم خسارت های جبران ناپذیری را به انقلاب و نظام اسلامی تحمیل خواهد کرد، افزود: امام خمینی(ره) در نهایت هوشیاری، هوشمندی و تدبیر روز شهادت دکتر مفتح را روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند.

حجت الاسلام طبرسی با تأکید بر این که حوزه و دانشگاه نباید از تعامل سازنده با یکدیگر غافل شوند، تصریح کرد: غفلت هر یک از این مراکز مهم علمی و دینی کشور از هم، راه نفوذ و سوء استفاده بدخواهان و دشمنان را باز خواهد کرد.

وی با بیان این که تعامل و وحدت حوزه و دانشگاه باید بیشتر نمود عینی به خود بگیرد، گفت: نباید تنها به تئوری ها توجه کرد، بلکه باید در عمل و به صورت کاملاً عینی به این شعار دیرینه تحقق عملی بخشید.

معاون تهذیب حوزه علمیه مازندران با تأکید براین که حوزه و دانشگاه باید پاسدار ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی باشند، افزود: وحدت این دو پایگاه مهم علمی کشور سرعت قطار پیشرفت و توسعه کشور را دو چندان خواهد کرد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha