جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران

حجت الاسلام غفاری از رشد ۴ برابری مدارس خواهران مازندران از زمان تاسیس مدیر حوزه خواهران استان تاکنون خبر داد و گفت: رشد و توسعه حوزه های علمیه به کمک و حمایت خیرین نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ساری، حجت الاسلام علی غفاری اولین اجلاس جامعه خیرین حوزه علمیه خواهران مازندران، بیان کرد: استان مازندران قرن های متمادی است که مدال پر افتخار علوی بودن را داشته و به برکت اهل بیت(علیهم السلام) و همت علما و پشتکار مردم، پیشگام در دفاع از حریم دین و ارزشهای اسلامی بوده است و ما هیچ نقطه از کشور و حتی در دنیا را نداریم که این همه مفاخر و بزرگانی که همواره از افتخارات حوزه های علمیه جهان تشیع می باشند را در خود پرورانده باشد.

وی افزود: با توجه به این همه استعداد و ظرفیت مازندران، جا دارد همواره حوزه های علمیه این استان در پیشاپیش حوزه های دیگر استان ها و شهرستان ها نقش آفرینی نمایند.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران ادامه داد: با توجه به این که نیمی از جمعیت کشور را زنان تشکیل داده  و از طرفی مهندسی رفتار جامعه در دست آنهاست؛ لذا اگر دختران خانواده با تربیت دینی، تربیت شوند؛ قطعا جامعه کوچک خانواده از هر نوع پلیدی و زشتی مصون مانده و به تبع آن جامعه بزرگ کشور نیز در برابر آسیب ها حفظ و در امنیت خواهد ماند.

وی افزود: بعد از پیروزی انقلاب، به برکت عنایات حضرت امام خمینی(ره) و حمایت های مقام معظم رهبری، فرصت فراموش شده و حق از دست رفته تحصیل بانوان در حوزه های علمیه احیاء گردید تا از ظرفیت زنان برای حفظ کیان اعتقادات و ارزشهای دینی و اخلاقی استفاده شود.

حجت الاسلام غفاری تصریح کرد: حوزه علمیه خواهران به عنوان یک پایگاه مردمی و توانمد باید به درستی به جامعه معرفی شود تا از این ظرفیت برای دفاع از دین مبین اسلام و جهان تشیع استفاده لازم برده شود.

وی در ادامه اظهار کرد: مدیریت حوزه علمیه خواهران در این استان از سال 86 با عنوان مدیریت حوزه خواهران منطقه 5 که شامل دو استان مازندران و گلستان بوده، فعالیت خود را آغاز نمود که در حال حاضر کل طلاب ما به غیر از طلاب غیر حضوری به 5876 نفر در مقطع سطح2(کارشناسی)، سطح 3( کارشناسی ارشد) و سطح4(دکترا) و تعداد مدارس مصوب ما به 24 رسیده است که این آمار نشانگر این است که بعد از تشکیل مدیریت حوزه علمیه خواهران استان تاکنون تعداد طلاب تقریبا 4 برابر و تعداد مدارس 2 برابر شده است.

وی افزود: علیرغم این که تعداد طلاب ما در این ده سال 4 برابر شده است؛ اما تعداد مدارس و فضای فیزیکی آنها رشد لازم را نداشته و بسیاری از مدارس علمیه خواهران با وجود افزایش طلبه، در همان فضای اولیه با همان عرصه و اعیان تحصیل می کنند که قطعا اگر فضا برای حوزه علمیه خواهران توسعه یابد؛ استقبال و نیاز استان در این زمینه بیش از اینها خواهد بود.

وی تصریح کرد: مازندران مرکز ثقل جمعیت توریستی کشور و استان مرکزی منطقه شمال است که هرساله بیش از 20 میلیون جمعیت مسافر دارد که همراه خود آورده های فرهنگی، اجتماعی به همراه دارند، لذا باید متناسب با این آورده ها و تهدیدهای فرهنگی، ساز و کارهای مبارزه با این آسیب های فرهنگی در استان فراهم شود .

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران اظهار کرد: متاسفانه بودجه فرهنگی برای مازندران با این ویژگی های فرهنگی همان مقدار پیش بینی و تصویب می شود که برای دیگر استانهایی که چنین موقعیت فرهنگی را ندارند. در حالی که باید برای بسیاری از طرح های فرهنگی مازندران، بودجه ملی در نظر گرفته شود.

وی افزود: فرهنگ علوی و میراث فرهنگ دینی ما که با همت علمای سلف به امانت به ما سپرده شده است و همچنین فرهنگ بومی و سنتی ما در معرض خطر است. باید برای فرهنگ عمومی و دینی مازندران بودجه ملی یا بودجه ویژه در نظر گرفته شود.

حجت الاسلام غفاری گفت: با توجه به این که انتظار مردم کشور و حتی دنیا از حوزه های علمیه به عنوان حافظین و پاسداران فرهنگ دینی و ارکان اعتقادی و اخلاقی بالا می باشد؛ لذا درخواست ما به عنوان یکی از متولیان اصلی فرهنگ در کشور از مسئولین این است که نسبت به حمایت از حوزه های علمیه دغدغه های لازم و جدیت داشته و نگاه دردمندانه و توجه ویژه داشته باشند.

وی ادامه داد: گرانی و کمبود زمین یکی از مشکلات جدی ما در این استان است و اگر حمایت خیرین از حوزه های علمیه خواهران نبود، نمی توانستیم چنین رشد و افتخاراتی را در مازندران کسب نمائیم.

وی اظهار کرد: قبل از تشکیل مجمع خیرین حوزه های علمیه خواهران در استان، کارهای بسیار خوب و ارزنده ای توسط خیرین در امر تاسیس، توسعه و تجهیز مدارس علمیه خواهران صورت گرفته  است، اما شناسنامه دار و تحت تشکل خاصی نبوده است.

مدیر حوزه علمیه خواهران مازندران خاطر نشان کرد: ما در اجلاس جامعه خیرین حوزه علمیه خواهران مازندران به دنبال هم افزائی بین خیرات و همچنین خیّرین استان هستیم که امیدواریم با تشکیل مجمع خیرین حوزه های علمیه خواهران در مازندران، قدم های بزرگتر و موثرتری در این خصوص برداشته و شاهد تاسیس مدرسه علمیه خواهران در تمامی شهرهای استان و  همچنین توسعه، تقویت و تجهیز همه مدارس استان بوده و زمنیه تحصیل را برای همه علاقمندان به حوزه خواهران فراهم نمائیم.

انتهای پیام۳۱۳/۴۸

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha