شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز

حوزه/ حجت الاسلام والمسلین بی نیاز  گفت: معاونت پژوهش جامعه المصطفی ضمن شناسایی بیش از ۴۸۰۰ پژوهشگر، هزاران اثر علمی را به مجامع علمی تقدیم نموده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز پیش از ظهر امروز در پنجمین اجلاسیه مدیران، دبیران، گروه ها و اعضای شوراهای پژوهش، ضمن تبریک هفته پژوهش و خجسته اعیاد ربیع الاول، اظهار داشت: نقطه نظرات و پیشنهادات و انتقادهای شما عزیزان و پژوهشگران حوزه دین برای ارتقاء عرصه های مختلف پژوهشی استفاده خواهد شد.

وی ضمن تقدیر از برگزاری نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی المصطفی در حسینیه قدس مجتمع امین قم، خاطرنشان کرد: هفته پژوهش زمینه ای است برای بهره گیری از نظرات و دیدگاه های اجرایی پژوهشگران و میدان داران تحقیقات علمی است.

معاون پژوهش جامعه المصطفی با بیان این که جامعه المصطفی در عرصه پژوهش به دستاوردهای قابل توجه و ارزشمندی دست یافته است، ابراز داشت: همواره قدردان نهصت پژوهشی تمام تلاشگران حوزه دین و ارتقاء دهندگان سطوح انتقال دانش های معرفتی به جامعه مخاطبانی در سیر تکاملی این مجموعه فاخر هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز در ادامه ضمن ارائه گزارشی از روند پژوهشی جامعه المصطفی اذعان داشت: در جامعه المصطفی 18 مرکز پژوهشی را در کشورهای مختلف راه اندازی شده است، که پژوهشگاه بین المللی المصطفی با پژوهشکده ها و مجموعه های علمی دیگر تنها یکی از این مراکز می باشد.

وی با اشاره به این که جامعه المصطفی کتابخانه ای با 180 هزار عنوان کتاب در حوزه های مختلف دانشی راه اندازی نموده است، ابراز داشت: تصویب و عملیاتی سازی 77 طرح کرسی های نظریه پردازی و نقد و مناظره از دیگر رویکردهای معاونت پژوهش جامعه المصطفی به شمار می رود.

معاون پژوهش جامعه المصطفی با اشاره به این که 50 همایش در سه سال گذشته به صورت مستقل و یا با مشارکت مجموعه های علمی همسو برگزار شده است، یادآور شد: برای سال جاری 15 همایش بین المللی و ملی هدف گذاری شده است که کنگره بین المللی قرآن و علوم انسانی یکی از این موارد بوده.

حجت الاسلام والمسلمین بی نیاز در پایان با بیان این که 43 مجله علمی – پژوهشی و علمی ترویجی در جامعه المصطفی به چاپ می رسد، خاطرنشان کرد: معاونت پژوهش جامعه المصطفی ضمن شناسایی بیش از 4800 پژوهشگر، هزاران اثر علمی را به مجامع علمی تقدیم نموده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha