جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مرادپور

حوزه/ امام جمعه اسکو با اشاره به اینکه هنر غربی در صدد تغییر داشته ها و بایسته های فرهنگ اسلامی است، گفت: این نگرش چه بسا موجبات انحطاط و از بین رفتن فرهنگ های غنی هر کشوری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام سعید مرادپور، امام جمعه شهر اسکو در اولین نشست انجمن فیلم و عکس شهرستان اسکو که با حضور معاون فرماندار اسکو، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، رئیس انجمن سینمای جوان استان و اعضای انجمن در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد، با تقدیر از عملکرد اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان اسکو ابراز داشت: هنر آن گوهر اصیلی است که هنرمند به وسیله‌ آن می ‌تواند به رشد و تعالی جامعه کمک کند، این سخن درستی نیست که هنرمند باید فارغ از هر گونه ارزشمداری باشد، هنرمند باید به تبلیغ و نشر ارزش‌ ها به‌ ویژه ارزش ‌های اخلاقی کمک کند و از آلوده شدن به گرایش‌ های انحرافی بپرهیزد.

وی افزود: حسن ماندگاری هنر، ماهیت ارزشی و تاریخی آن است و بایستی هنرمندان در خلق آثار هنری به این مهم توجه کنند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسکو با اشاره به اهمیت محتوا در خلق آثار هنری گفت: هر اثر هنری و یا ادبی به طور کلی دارای دو مؤلفه اصلی ظاهر و محتواست و هنر مطلوب هنری است  که به جامعه و تعالی فرهنگی و اجتماعی آن متعهد باشد.

وی ادامه داد: یک اثر هنری باکیفیت اثری است که در این دو حوزه با رعایت قالب و فرم‌ بندی حرف و پیام مناسبی برای بیان داشته باشد، علیرغم اینکه به فکر واداشتن مخاطب با توجه به محتوای اثر و به کار بردن تکنیک های جدید نیز بر اهمیت و ارزش یک اثر هنری می افزاید.

امام جمعه اسکو تاکید کرد: متن های ماندگار در طول تاریخ همواره در راستای نشر ارزش های اخلاقی و انسانی بوده اند و باید فیلم نامه نویس های ما در این مسیر گام بردارند.

حجت الاسلام مرادپور با بیان اینکه غرب، هنر را برای هنر می خواهد و در صدد تغییر داشته ها و بایسته های فرهنگ و هنر اسلامی است، عنوان کرد: این نگرش چه بسا موجبات انحطاط و از بین رفتن فرهنگ های غنی هر کشوری با تمدن بالا را نیز فراهم آورد.

وی گفت: آنچه ما در حوزه فرهنگ و هنر داریم در هیچ کشوری نیست، چرا که هم تمدن بزرگ و پرسابقه ایرانی و هم منبع غنی اسلامی داریم که آکنده از فرامین انسان ساز است.

امام جمعه اسکو در پایان تصریح کرد: هنر جایگاه والایی دارد و هنرمندی که درد جامعه را بفهمد و همراه با مردم و در راستای تعالی و رشد انسان باشد آن هنرمند در هر جامعه ای در صدر است، البته نقد و انتقاد هم باید منصفانه باشد و ناقد حتما باید مسئولانه و راهکاری ارائه کند و این  ویژگی خاص باعث رشد و تعالی فرهنگ و هنر و جامعه می گردد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha