سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
کتابخانه تخصصي علوم قرآن و حدیث آستان قدس رضوی

حوزه/ مجموعه کتابخانه های دفتر شامل ۵۵ هزار جلد کتاب فارسی وعربی، یک هزار و ۲۰۰ جلد کتاب لاتین و ۷۰۰ جلد پایان نامه است و با هدف خدمات رسانی به طلاب، محققین و پژوهشگران، به عنوان یک ضرورت مهم راه اندازی شده است.

به گزارش خبرگزاری«حوزه» از اصفهان، احمد خیری، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد:  با توجه به جایگاه و رسالت دفتر تبلیغات اسلامی و احساس نیاز مدیران و پژوهشگران به منابع اطلاعاتی، با هدف خدمات رسانی و اطلاع رسانی به طلاب، محققین و پژوهشگران، کتابخانه دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان به عنوان یک ضرورت مهم و غیر قابل انکار، فعالیت خود را از سال 1377 آغاز کرد .

رئیس اداره کتابخانه پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان ادامه داد:  مجموعه کتابخانه های دفتر شامل 55 هزار جلد کتاب فارسی و عربی، یک هزار و 200 جلد کتاب لاتین و 700  جلد پایان نامه است. این مجموعه دارای سه مخزن به صورت مجزا (کتابخانه مرکزی، کتابخانه تخصصی، کتابخانه مرجع بانوان)می باشد

خیری اضافه کرد کتابخانه مرکزی دارای موضوعات علوم حوزوی، تفسیر و علوم قران، حدیث ،فقه و حقوق، فلسفه و کلام ، روانشناسی تاریخ و سیره و کتابخانه تخصصی در موضوعات فلسفه و کلام،اخلاق و روانشناسی،ادیان و مذاهب،فقه و حقوق،  بصورت قفسه باز خدمات ارائه می دهد.

رئیس اداره کتابخانه پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان عنوان کرد: کتابخانه مرجع بانوان در موضوعات علوم حوزوی، فلسفه و کلام، فقه، تفسیر و علوم قرآنی و...بصورت قفسه باز در خدمت خواهران طلبه و دانش پژوه می باشد.

وی پیرامون بخش نشریات کتابخانه، ابراز کرد: در این بخش حدود 3000  نسخه نشریه بصورت آرشیو نگهداری می شود  و با اشتراک  40 نشریه تخصصی بروز رسانی می گردد که مراجعین می توانند به صورت مطالعه در محل از آنها استفاده  کنند. علاوه بر این دسترسی به کلیه نشریات ایران از طریق پایگاه  www.noormags.ir بصورت رایگان در اختیار اعضای کتابخانه می باشد

رئیس اداره کتابخانه پژوهشکده الهیات و خانواده دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان  یادآور شد: پایگاه کتابخانه دیجیتال نور شامل 8هزار عنوان کتاب تخصصی در  زمینه علوم اسلامی در موضوعاتی همچون ادبیات، منطق، تاریخ و سیره، فرق و مذاهب اسلامی ،علوم قران و تفسیر، اخلاق و عرفان، جغرافیا و پایگاه مجلات نور شامل هزاران شماره از صدها عنوان مجله علمی پژوهشی و علمی ترویجی در زمینه های ادبیات، هنر، قران، حدیث، روانشناسی، کتابداری و اطلاع رسانی، فلسفه و کلام، عرفان دراین مرکز موجود می باشد.

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha