پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
آیت الله صفایی بوشهری

حوزه/ رئیس شورا حوزه علمیه استان بوشهر گفت: محصول پژوهش در علوم انسانی باید تولید یک گزاره علمی باشد که در جهان و طول تاریخ مشابه نداشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از بوشهر، حجت الاسلام والمسلمین غلامعلی صفایی بوشهری، ظهر امروز در مراسم اختتامیه دومین جشنواره علامه حلی(ره) استان بوشهر علم ماضی و علم آتی را دو مولفه مهم در پژوهش عنوان کرد و گفت: علم ماضی داشته ها و یافته های موجود است که با حد وسط پژوهش موجب تولید علم نوین آتی می شود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر افزود: این بیان یک تعریفی را از پژوهش مهندسی می کند که پژوهش کنکاش و جستجوی نظامند برای کشف و تولید علم آفرینشِ یک گزاره علمی یا تولید و پیدایش و اکتشاف یک موضوع یا محصول علمی است.

وی، پژوهش را عملیات استقرایی و اندیشی برای آفرینش یک پدیده علمی عنوان کرد و ابراز داشت: لازمه آن علم سابق و عملیاتی نظامند کاری یا کشف و پیدایش یک جزء از اجزای علمی است؛ بنابراین پژوهش به زبان منطقی باید به یک تولید محصول دانش بنیان بیانجامد.

رئیس شورای حوزه علمیه استان بوشهر، با بیان اینکه بسیاری از مسائلی که تحت عنوان پژوهش مطرح می شود، تحقیق است، گفت:  برآیند یک کار پژوهشی قطعاً بایستی یک حرکت نظامند و تولید نو پیدا باشد.

حجت الاسلام والمسلمین صفایی بوشهری اظهار داشت: محصول پژوهش در علوم انسانی باید تولید یک گزاره علمی باشد که در جهان و طول تاریخ مشابه نداشته باشد.

امام جمعه بوشهر پژوهش را سخت ترین کار علمی دانست و اظهار داشت: الحمدلله در استان بوشهر با تلاش های صورت گرفته تحولی بزرگ در عرصه پژوهش به ویژه در حوزه های علمیه و دانشگاه ها صورت گرفته است.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha