پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام صفدر محمدی مدیر حوزه آذربایجان غربی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی گفت: بی شک اگر دو نهاد حوزه و دانشگاه در بحث علوم انسانی، تربیتی، صنعتی و اقتصادی بر یک مسئله واحد دست یابند از نظر فرهنگی نقش بسیاری داشته چون مشکلات جامعه ناشی از جدایی این مبانی است.

حجت الاسلام صفدر محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با  اشاره به اهمیت وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: وحدت حوزه و دانشگاه آنچنان که باید، تحقق نیافته و می تواند بیش از این در جامعه محقق شود.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی ادامه داد: امام خمینی(ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران نیز در زمان حیاتش بارها در سخنرانی های خویش خواستار تحقق این موضوع بوده و آن را از مهمترین اهداف خود می دانست، بنابراین باید در زمینه وحدت حوزه و دانشگاه گام های جدی از سوی هر دو نهاد برداشته شود تا ظهور و بروز بیشتری در بین مردم داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه وحدت حوزه و دانشگاه به معنای این نیست که حوزویان صنعتی شده و یا دانشگاهیان حوزوی شوند، افزود: هدف این است که زیرساخت های حوزه و دانشگاه، بر مبنای علوم الهی و معنوی باشد.

حجت الاسلام محمدی اظهار کرد: علوم انسانی در غرب بر مبنای انسان محوری بوده، اما در ایران بر مبنای علوم الهی است، بنابراین علوم انسانی که در دانشگاه تدریس می شود باید بر مبنای خدامحوری صورت پذیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که نقش حوزه و دانشگاه در مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمن تا چه اندازه موثر است، ابراز داشت: بی شک اگر این دو نهاد در بحث علوم انسانی، تربیتی، صنعتی و اقتصادی بر یک مسئله واحد دست یابند از نظر فرهنگی نقش بسیاری داشته، چرا که مشکلات جامعه ناشی از جدایی این مبانی است.

مدیر حوزه علمیه آذربایجان غربی با اشاره به دلایل مخالفت دشمنان اسلام با وحدت حوزه و دانشگاه، افزود: با توجه به اینکه اگر این دو نهاد بر مبنای خدامحوری حرکت کنند به توحید رسیده و در نتیجه به استقلال فکری دست می یابند، دشمن مخالف این مسئله بوده چون این خود مهمترین ضرر را به بیگانگان می رساند.

وی خاطرنشان کرد: بی شک زمانی که مسلمانان از استقلال فکری بی بهره باشند سبب وابستگی کشور به دشمن شده و در نتیجه آنان به راحتی منابع زیرزمینی جهان اسلام را غارت می کنند، اما در صورت خدامحوری بودن جامعه، پیشرفت جدی حاصل شده و دشمن یارای سوء استفاده را نخواهد داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha