چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
حجت الاسلام عیسی برادری-امام جمعه تکاب

حوزه/ امام جمعه تکاب گفت: حوزه و دانشگاه محل تولید علم و افکار سازنده است که جامعه اسلامی بایستی از تولید علم و دانش طلاب و دانشجویان سیراب شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، حجت الاسلام عیسی برادری، شامگاه دوشنبه، در همایش بزرگداشت روز وحدت حوزه و دانشگاه، در کتاب اظهار داشت: طلاب و دانشجویان در ایجاد فضای همفکری در راستای زدودن فرهنگ غربی موجب هم افزایی و تولید افکار و ایده های نو می شود و بهره گیری از وجود سه دانشگاه و دو مدرسه علمیه برای تکاب فرصتی است که از این پتانسیل باید به خوبی در جهت ارتقاء فرهنگ دینی، ارتقاء روحیه مطالبه گری و تربیت نیروی انسانی برای مدیریت آینده شهر، استفاده کرد.

وی افزود: ارج نهادن به زحمات گذشتگان، از بابت همه پیشرفت هایی که تا کنون شهرستان تکاب به برکت نظام اسلامی به دست آورده قدردانی می کنیم اما مردم به شرایط فعلی راضی نیستند و باید تلاش مضاعف انجام گیرد.

امام جمعه تکاب ادامه داد: طلاب و دانشجویان باید سیاسی باشند و جریان ها را بشناسند، اما ذوب در جریان ها و احزاب سیاسی نشوند، بلکه با بصیرت و آگاهی از حربه ها و شبیخون های فرهنگی و سیاسی دشمن اطلاع داشته باشند.

حجت الاسلام برادری با تاکید بر ارج نهادن به وحدت حوزه و دانشگاه، بیان داشت: حوزه و دانشگاه محل تولید علم و افکار سازنده است که جامعه اسلامی بایستی از تولید علم و دانش طلاب و دانشجویان سیراب شوند و با عمل به توصیه و رهنمودهای مقام معظم رهبری مانع از رخنه و دخالت دشمن در مسائل مختلف شوند.

وی خاطرنشان کرد: مهیا ساختن محیط حوزه و دانشگاه در حل مشکلات کشور و گشودن درهای رشد و شکوفایی و همچنین توسعه زیرساخت های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به شهر و جامعه نقش سازنده و بسزایی دارد که از این ظرفیت ها بایستی به خوبی بهره گرفت.

حجت الاسلام برادری افزود: شهرستان تکاب دارای استعدادهای بالقوه بسیاری است و جامعه علمی برای به فعلیت رساندن آن ها باید تلاش کند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha