شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ مدیر مدرسه امام علی(ع)سلماس با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه آنچنان که باید محقق نشده است و باید دیوار حائل بین طلبه و دانشجو برداشته شود، افزود: دشمن تلاش بسیاری برای دور نگه داشتن این دو نهاد با همدیگر انجام داده است چون همواره از اتحاد ضرر کرده و از اختلافات سود برده است.

حجت الاسلام ابراهیم طباطبایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در ارومیه، با اشاره به لزوم وحدت حوزه و دانشگاه، اظهار داشت: امام خمینی(ره) فرمودند «حوزه و دانشگاه دو بال نیرومند انقلاب اسلامی بوده و زمانی که از لحاظ علمی و مذهبی با یکدیگر همراه باشند، جامعه از لحاظ علمی و مذهبی پیشرفت کرده و انحراف و بزهکاری در آن کاهش می یابد». بنابراین لازم است که حوزه و دانشگاه با یکدیگر وحدت داشته و همسو با یکدیگر حرکت کنند و به هم کمک کنند، چراکه این کار کوچکی نیست و برای تاثیرگذاری در جامعه باید با یکدیگر همراه باشند.

مدیر مدرسه امام علی(ع)سلماس با اشاره به اینکه وحدت حوزه و دانشگاه آنچنان که باید محقق نشده است و باید دیوار حائل بین طلبه و دانشجو برداشته شود، افزود: دشمن تلاش بسیاری برای دور نگه داشتن این دو نهاد با همدیگر انجام داده است چون همواره از اتحاد ضرر کرده و از اختلافات سود برده است.

حجت الاسلام طباطبایی اداکه داد: اگر حوزه و دانشگاه با یکدیگر همراه باشند دانشگاه از لحاظ علمی جامعه را اشباع می کند و از سوی دیگر در این صورت جوانان از علوم روز برخوردار بوده و حوزه نیز جوانانی که در دانشگاه تحصیل می کنند را متدین تربیت می کند، بی شک در این صورت به خوبی می توان در مقابل تهاجمات دشمن ایستادگی کرد، چون اگر فرد، علمی باشد، اما متدین نباشد هیچ فایده ای نداشته و علاوه بر آن اگر متدین بوده، اما علمی نباشد باز هم نمی توان در مقابل تهاجم فرهنگی دشمن ایستادگی کرد.

مدیر مدرسه علمیه سلماس به دلایل مخالفت دشمن با وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و گفت: بی تردید اگر وحدت در بین حوزه و دانشگاه حاکم باشد، دشمنان هیچ وقت موفق نمی شوند، چون آنان زمانی موفق می شوند که بین حوزه و دانشگاه اختلاف افتاده و مذهب و علم از هم جدا شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha