سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
حجت‌الاسلام سعدالله حسنی - سمنان

مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با بیان اینکه تضمین سلامت و پاکی نسل آحاد جامعه از آثار مثبت حفظ عفاف است، گفت: حفظ ارزش‌های انسانی موجب کاهش مفاسد اجتماعی می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از گرمسار، حجت‌الاسلام سعدالله حسنی پیش از ظهر امروز در کرسی آزاداندیشی با موضوع «پوشش مناسب در دانشگاه‌ها» که در گرمسار برگزار شد با اشاره به آثار مثبت حفظ عفاف و حجاب در جامعه، اظهار داشت: آثار مثبت حفظ عفاف و حجاب موجب حفظ ارزش‌های انسانی از قبیل عفت، حیا و متانت و کاهش مفاسد اجتماعی در جامعه می‌شود.

مدیر فرهنگی اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار تصریح کرد: هدایت، کنترل و بهره‌مندی صحیح و مطلوب از امیال و غرایز انسانی و تأمین و تضمین سلامت و پاکی نسل افراد جامعه از آثار مثبت حفظ عفاف و حجاب است.

وی با اشاره به انواع و تعدد حجاب از دیدگاه قرآن کریم افزود: حجاب چشم، حجاب در گفتار و سخن، حجاب در عمل و رفتاری از انواع حجاب از دیدگاه قرآن کریم محسوب می‌شود.

حجت‌الاسلام حسنی با بیان اینکه نوع دیگر حجاب و پوشش از دیدگاه قرآن کریم، خاطرنشان کرد: در قرآن کریم به بانوان امر شده است تا به‌گونه‌ای راه نروند که با نشان دادن زینت‌های خود سبب جلب‌توجه نامحرم شوند.

وی افزود: از مجموع مباحث مرتبط با حجاب از دیدگاه قرآن کریم و احادیث و روایات اهل‌بیت (ع)، به‌وضوح این مطلب استنباط می‌شود که مراد از حجاب اسلامی، پوشش و حریم قائل شدن در معاشرت بانوان با مردان نامحرم و در خلال رفتارهای مختلف آن‌ها، مثل نحوه پوشش، نگاه، حرف زدن و راه رفتن است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha