جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری با بیان اینکه یک طلبه نباید دغدغه‌ای جز علم‌آموزی داشته باشد، گفت: همه لحظات زندگی طلبه باید در جهت آموختن علم دین سپری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسئول مدرسه علمیه آیت الله صالحی(ره) ساری، امروز در جمع طلاب این مدرسه با بیان اینکه یک طلبه نباید دغدغه ای جز علمآموزی داشته باشد، گفت: همه لحظات زندگی یک طلبه باید در جهت آموختن علم دین سپری شود.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به اینکه هیچ مسئلهای ناراحت کنندهتر از این نیست که طلبه اوقات ارزشمند خود را به بطالت بگذارند، تصریح کرد: یک طلبه به عنوان طالب علم دین باید شب و روز زندگی اش، فقط در مسیر علم آموزی و کسب تقوا باشد.

حجت الاسلام صالحی با تأکید بر اینکه طلاب حوزه نباید در تحصیل علم و تقوا، فرصت سوزی کنند، خاطرنشان کرد: هر گونه فرصت سوزی در حوزه به هیچ عنوان قابل جبران نیست و فقط خسارت های جبران ناپذیری برای طلبه در پی خواهد داشت.

وی همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه لحظههای عمر به سرعت سپری می شود و بازگشتی برای آن وجود ندارد، تصریح کرد: به همین دلیل طلاب نباید از کنار فرصت های تحصیلی امروز به راحتی بگذرند.

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه دانستن ارزش این لحظهها از اهمیت بالایی برخوردار است، خاطرنشان کرد: به طور حتم، دین عامل هدایت و سعادت بشر است و آموختن این علم، خدمت بزرگی به بشریت است.

مسئول مدرسه علمیه آیتالله صالحی(ره) ساری با اشاره به اینکه امروز به برکت انقلاب اسلامی، همه بسترهای لازم برای تحصیل در مدارس علمیه فراهم است، افزود: ظرفیت ها و فرصت های به وجود آمده باید برای تربیت یک طلبه مهذب، انقلابی و اخلاقمدار به کار گرفته شود.

وی با تأکید بر اینکه تهذیب نفس مسئله بسیار مهمی است که باید مورد توجه طلاب قرار گیرد، خاطرنشان کرد: بسیاری از مشکلات و بحران های امروز جامعه ناشی از کنترل نکردن صحیح نفس است.

حجت الاسلام صالحی با اشاره به اینکه طلاب باید نیت خود را برای خدا خالص کنند، خاطرنشان کرد: کسی که برای رضای الهی گام بر میدارد، به حتم بیشتر از دیگران مورد عنایت خداوند متعال قرار خواهد گرفت.

وی همچنین با تأکید بر اینکه طلبه باید در اخلاق، رفتار، منش و گفتار، الگوی جامعه باشد، تصریح کرد: طلاب نباید فراموش کنند که میراثداران پیامبران و ائمه معصومین(ع) هستند و به گونهای رفتار نکنند که موجب خدشه دار شدن این جایگاه ارزشمند شوند.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان اینکه طلاب در کنار همه تلاشی که برای آموختن علم دین می کنند، باید نسبت به مسائل اخلاقی نیز دغدغه داشته باشند، گفت: توأم بودن علم، اخلاق و تقوا می تواند طلبه مهذب و اخلاقمدار در تراز انقلاب اسلامی پرورش دهد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha