شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 27, 2024
آقاتهرانی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین آقا تهرانی با حضور در مدرسه علمیه سالار شهیدان تبریز، با طلاب این مدرسه دیدار کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی، چهارشنبه با حضور در مدرسه سالار شهیدان تبریز از نزدیک از فعالیت های این مدرسه علمیه بازدید و در جلسه اخلاق طلاب این مدرسه سخنرانی کرد.

وی با اشاره به اینکه اسلام یک دین فردی نیست، اظهار داشت: اسلام دین کاملی است و دارای کامل ترین معارف دینی است و باید سبک زندگی و اخلاق درست و اقتصاد اسلامی و تربیت اسلامی را از اسلام گرفت.

نماینده سابق مجلس گفت: سیاست درست را باید از اسلام یاد گرفت، کسانی که می گویند دین عاری از سیاست است، یا بی دین هستند یا بیسواد.

این استاد حوزه علمیه همچنین با بیان اینکه طلبه امروز رسالت سنگین تری نسبت به طلاب گذشته دارد، عنوان کرد: طلاب باید در درس و تحصیل خود جدی باشند، ادبیات، منطق و اصول فقه از دروس پایه ای طلاب در مدارس علمیه است.

وی افزود: سوالات و شبهات مطرح شده از سوی مردم، دیگر شکیات نماز نیست، بلکه شبهات جدی نسبت به برخی مسائل دینی و عقیدتی دارند که طلاب و روحانیون باید پاسخ متقن نسبت به آن ها داشته باشند.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ادامه داد: طلاب باید با توجه به تهذیب و تزکیه، مسلمات اسلام را جدی بگیرند تا بتوانند بر جامعه نیز تاثیرگذار باشند.

نماینده سابق مجلس با اشاره به دلایل ورود به مجلس تصریح کرد: از آیت الله العظمی بهجت(ره) درباره ورد به سیاست پرسیدم، ایشان فرمودند:«ورود در مناصب عالیه اگر بدانید به گناه می افتید حرام است»، مجلس محل عناوین ثانویه است نه عناوین اولیه، و عناوین ثانویه از اختیارات مرجع تقلید است.

حجت الاسلام والمسلمین آقاتهرانی ادامه داد: آیت الله بهجت همچنین فرمودند: باید عده ای مثل شما که نظرات ولی فقیه را می دانند و می دانند که ولیّ گزافه نمی گوید، خواسته ها و مطالبات ایشان را در مجلس به طور مستدل برای نمایندگان روشن کند تا در مجلس رأی بیاورد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha