پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
استاد قرائتی-رئیس ستاد اقامه نماز

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز کشور با تاکید بر این که حوزه و آموزش و پرورش نسل «نماز خوان» تربیت کنند، تصریح کرد: نماز کامل ترین و جامع ترین عبادت است که در هیچ حالتی از بشر ساقط نمی شود چرا که با نماز است که بقیه اعمال مورد قبول قرار می گیرد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از بندرعباس، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی، ظهر امروز در بیست و ششمین اجلاس سراسری نماز با موضوع «نماز و فضای مجازی»، در بندرعباس، گفت: نماز باید به صورت تخصصی در استان ها بویژه در حوزه های علمیه، دانشگاه ها و آموزش و پرورش به افراد آموزش داده شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور حوزه و آموزش و پرورش نسل «نماز خوان» تربیت کنند، ادامه داد: بیش از 100 طلبه در کشور به صورت تخصصی در حوزه نماز آموزش های لازم را فرا گرفته اند که باید از تخصص آنان در استان ها استفاده شود.

وی تاکید کرد: باید حرکت و تحولی عظیم در کشور در راستای ترویج نماز به ویژه در فضای مجازی و شبکه های اجتماعی صورت گیرد و کتابی نیز به صورت مستقل در حوزه نماز تولید و در مدارس و دانشگاه ها تدریس شود.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور با اشاره به اینکه علم و مدرک بدون مهارت ارزشی ندارد، یاد آورشد: آموزش و پرورش و مراکز آموزشی عالی کشور نیاز به یک نهضتی عظیم در حوزه آموزشی هستند که باید مواردی  به دانشجویان و دانش آموزان ارائه شود که یا واجب و مستحب باشد و یا اینکه جامعه و فرد به آن نیاز داشته باشد و وقت و زمان را صرف فعالیت هایی که فایده ندارد، نکنیم.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی افزود: مقام معظم رهبری فرمودند که مسائلی که رئیس ستاد اقامه نماز در مورد مسائل دینی و مذهبی در حوزه قرآن و نماز بیان می کنند، باید به صورت عملیاتی در جامعه در آید که اکنون تاحدودی این کار صورت گرفته است.

وی اضافه کرد: مسئولان دستگاه های اجرایی، دانشگاه ها، آموزش و پرورش و حوزه های علمیه از زمان تعطیلات به بهترین نحو استفاده کنند، چرا که بیشترین کارایی علمای دین در زمان تعطیلات بوده است.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور تصریح کرد: نماز کامل ترین و جامع ترین عبادت است که در هیچ حالتی از بشر ساقط نمی شود چرا که با نماز است که بقیه اعمال مورد قبول قرار می گیرد.

وی یاد آورشد: نماز جزو بهترین اعمال است که باید با رغبت و اخلاص خوانده شود. امام صادق(ع) فرمودند اگر کسی نماز را سبک بشمارد به شفاعت ما نمی رسد.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور گفت: بیشترین سفارس قرآن در مورد نماز است و حدود 500 آیه در قرآن کریم درباره نماز و متعلقات آن آمده است.

حجت الاسلام والمسلمین قرائتی یادآورشد: 12 گلایه راجع به نماز از جمله با کسالت نماز خواندن، در نماز کاهلی کردن، نماز را ضایع کردن، و ... در قرآن آمده است که خداوند فرموده اند «وای بر این نمازگزاران».

وی تصریح کرد: قرآن کریم نیز در جامعه مهجور واقع شده و باید حرکت و تحولی نیز در استان ها برای تفسیر قرآن و نهج البلاغه صورت گیرد که اکنون 6 استاد برای تفسیر آموزش دیده اند.

رئیس ستاد اقامه نماز کشور، راجع به مهدویت که اکنون جامعه در حد ابتدائی از آن شناخت دارند، نیز گفت: 300 دانش آموخته مهدویت آموزش های لازم را فرا گرفته اند که باید مسئولان استان ها از این اساتید استفاده کنند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha