جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
خطبای جمعه لبنان

حوزه/ خطبای جمعه لبنان این هفته مسئله قطعنامه شورای امنیت علیه اقدام ترامپ را محور خطبه های خود قرار داده و تاکید کردند: قطعنامه قدس که از سوی شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد، سیلی محکمی به ترامپ و حمایت معنوی از قدس است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، خطبای جمعه لبنان این هفته مسئله قطعنامه شورای امنیت علیه اقدام ترامپ را محور خطبه های خود قرار داده و تاکید کردند: قطعنامه قدس که از سوی شورای امنیت سازمان ملل تصویب شد، سیلی محکمی به ترامپ و حمایت معنوی از قدس است.

آیت الله نابلسی: سازمان ملل سیلی دیگری به ترامپ زد

آیت الله عفیف نابلسی در خطبه های نماز جمعه که در شهر صیدا ایراد شد، گفت: این بار مجمع عمومی سازمان ملل، سیلی دیگری بر رئیس جمهور آمریکا زد و اکثریت قریب به اتفاق اعضای این سازمان به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل را نپذیرفتند.

وی افزود: این اعتراض بزرگ حاکی این است که سیاست های آمریکا موجب گسترش بدبختی است و این دولت قوانین بین المللی را زیر پا گذاشته و از اشغالگران حمایت می کند و همیشه سعی می کند جنگ و درگیری بوجود بیاورد و در امور کشور های دیگر آشکارا دخالت کند.

آیت الله نابلسی اشاره کرد: مسأله قدس، یکی از مسائل حساسی است که آمریکا تلاش می کند آن را به ناحق به رژیم صهیونیستی ببخشد، در حالی که تمامی کشور ها به آمریکا می گویند که قدس سرزمینی نیست که قابل بخشش باشد یا اینکه در برابر آن کوتاهی و سستی کرد.

سید فضل الله: قطعنامه سازمان ملل حمایت معنوی از قدس است

سید علی فضل الله در خطبه های نماز جمعه در مسجد امامین حسنین (علیهما السلام) گفت: بعد از حمایت جهان عرب و اسلام از فلسطین، چهارده کشور از اعضای شورای امنیت علیه اقدام ترامپ اعلام موضع کرده و با آن مخالفت کردند.

وی با اشاره به اینکه این اقدام یک پیروزی معنوی برای قدس است و موجب توجه جهانیان به مسئله فلسطین و محوریت دادن به آن می شود، اقدامات رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین را رد کرد.

سید فضل الله به جنگ یمن اشاره کرد و گفت: جنگ علیه یمن به حدود هزار روز رسیده است بدون اینکه اقدامی برای یافتن راه حلی شود و هزاران تن کشته و زخمی به جا گذاشته که بیشتر آن ها مردم بی گناه هستند و بیماری های کشنده نیز گسترش یافته است.

وی افزود: این جنگ در سایه پوشش و حمایت بین المللی در تداوم آن رو به شدت گرفتن است و هیچ کس به فراخوان هایی که به متوقف ساختن جنگ و رفع محاصره دعوت می کند، گوش نمی دهد.

سید فضل الله تصریح کرد: ما پیش تر گفتیم و باز می گوییم که این جنگ، یک جنگ بیهوده است که هیچ افقی برای آن نیست و نتیجه آن ویرانی یمن و کشتار مردم است.

شیخ دعموش: اتفاقات شورای امنیت شکستی برای آمریکا و اسرائیل است

شیخ علی دعموش رئیس شورای اجرایی حزب الله در خطبه نماز جمعه گفت: اقدام آمریکا در خصوص قدس، تجاوز به ادیان و مقدسات دینی اسلامی و مسیحی است و آنچه در شورای امنیت اتفاق افتاد، شکستی برای آمریکا و اسرائیل است.

وی ادامه داد: جهانیان که اقدام ترامپ را رد کردند، باید از انتفاضه ملت فلسطین و مقاومت آن در برابر رژیم صهیونیستی حمایت کنند و در آزادسازی قدس و فلسطین از اشغالگران آن را یاری کنند.

شیخ دعموش افزود: ملت ها و کشور ها در رأس کشور های اسلامی و عربی این مسئولیت را به عهده گرفته و با قدرت و جدیت در کنار ملت فلسطین بایستند.

وی تاکید کرد: ملت فلسطین نباید احساس کند که در دفاع از قدس تنهاست، بلکه تمامی امت باید در این مبارزه در کنار او باشد و از ارائه تمامی انواع حمایت دریغ نکند.

شیخ حبلی: توطئه به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل خنثی شود

 شیخ صهیب حبلی در خطبه نماز جمعه گفت: آمریکا بعد از  اینکه مجمع عمومی سازمان ملل اقدام ترامپ را رد کرد، سیلی محکمی خورد.

وی ادامه داد: کشور های جهان از حق فلسطین حمایت کرده و تاکید کردند که قدس پایتخت ابدی و تاریخی فلسطین است و با این اقدام با تصمیم آمریکا برای یهودی سازی قدس و تبدیل آن به مستعمره جدید مخالفت کردند.

شیخ حبلی موضع گیری و اقدامات ملت های عربی و اسلامی و تمامی آزادگان جهان را در یاری فلسطین و قدس ستود و از موضع های رسمی عربی که در سطح فلسطین و مسئله آن نبود، ابراز تأسف کرد و نسبت به موضع برخی کشور های اسلامی مدعی حمایت از قدس و فلسطین هستند اما در واقع تنها برای به رسمیت شناختن قدس شرقی به عنوان پایتخت فلسطین تلاش می کنند، هشدار داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha