پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام حمیدرضا قربانی مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی همدان

حوزه/ مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی همدان با اشاره به بروز رسانی پژوهش ها در حوزه های علمیه گفت: حوزه های علمیه باید پژوهش در مسائل اقتصادی و حاکمیتی را مورد توجه قرار دهند.

حجت الاسلام حمیدرضا قربانی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری حوزه در همدان ضمن اشاره به لزوم تکیه بر پژوهش در حوزه های علمیه، اظهار کرد: پاسخ گویی به مسائل و رفع مشکلات علمی در حوزه های علمیه بر مبنای پژوهش مداومت خواهد یافت. 

وی با بیان اینکه پژوهش در مسائل مختلف از قدیم سنت بوده است، تصریح کرد: چنانچه حوزه های علمیه در زمینه پژوهش ضعف داشته باشند نقص و خلئی جدی در روند علم محوری و به روز رسانی علوم در حوزه های علمیه ایجاد می شود. 

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی همدان یکی از تهدیدات حوزه های علمیه را در این زمینه "روزمرّگی در طرح مسائل پژوهشی" عنوان کرد و افزود: در حال حاضر مؤسسات تخصصی در حوزه ها شکل گرفته که شبهات را شناسایی کرده و پژوهش های لازم را در راستای رفع شبهه انجام می دهند اما هنوز تا حد مورد انتظار از حوزه عملکردی در زمینه پژوهش دیده نشده است. 

حجت الاسلام قربانی با بیان اینکه حوزه های علمیه پژوهش در مسائل اقتصادی و حاکمیتی را مورد توجه قرار دهند، تبیین کرد: مسائلی مانند بانکداری بدون ربا و یا موضوعات حاکمیتی در حوزه های علمیه کمتر مورد نقد و پژوهش قرار گرفته است که لازم است توأم با محوریت آموزش، در این مسائل پژوهش نیز مدنظر قرار گیرد. 

وی به رسالت دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه ها در زمینه پژوهش اشاره و عنوان کرد: دفاتر نهاد رهبری می توانند به مثابه حلقه وصل بین دانشگاه و حوزه های علمیه در زمینه پژوهش های علمی راهنما و واسط قرار گیرند و حتی در زمینه مسائل خاص زمینه جمع این دو نهاد علمی را فراهم آورند. 

مسئول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه صنعتی همدان اضافه کرد: متأسفانه گاهی در دانشگاه ها هم احساس می شود پژوهش ها چندان جنبه کاربردی ندارد و صرفا برای کسب امتیاز تقریر می شوند که دفاتر نهاد رهبری در دانشگاه ها می توانند در این موضوع هم با شناسایی نقاط مورد نیاز در عرصه پژوهش و معرفی به دانشگاه و حوزه علمیه زمینه های ارتقای علمی و معرفتی در مسائل مختلف را فراهم آورند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha