جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
رسانه دینی

حوزه/ مرکز گسترش رسانه دینی حوزه علمیه خراسان با هدف حضور فعال طلاب حوزه علمیه در حوزه تولیدات هنری و رسانه ای و مقابله با تهاجم رسانه ای به فرهنگ دینی آغاز به کار کرد.

حجت الاسلام سید مجید طاهری، مدیر مرکز گسترش رسانه دینی حوزه علمیه خراسان در گفتگو با خبرگزاری «حوزه» در مشهد از آغاز به کار مرکز گسترش رسانه دینی حوزه علمیه خراسان در مشهد خبر داد و گفت: یکی از ضروری ترین رسالت های حوزه علمیه در عصر رسانه، تحول در همه عرصه ها و به ویژه در نظام تبلیغی سنتی و رسانه ای است.

وی حضور فعال طلاب در حوزه تولیدات هنری و رسانه ای، هدایت جریان های هنری و رسانه ای، مقابله با تهاجم رسانه ای به فرهنگ دینی، ایجاد مرجعیت علمی در عرصه محتوای تولیدات هنری و رسانه ای و ایجاد بستر مناسب برای جذب نیروهای فعال در عرصه رسانه را از اهداف راه اندازی این مرکز عنوان کرد. 

مدیر مرکز گسترش رسانه دینی حوزه علمیه خراسان با اشاره به اینکه توجه به تربیت حوزویان آشنا به زبان رسانه در عرصه‌های مختلف یکی از وظایف مهم حوزه های علمیه در عصر امروزی استف خاطر نشان کرد: تربیت نیروی انسانی کارآمد در زمینه تولید آثار دینی، معرفی و زمینه سازی جهت ورود به فضای شبکه های تلویزیونی، نقد و بررسی آثار تولیدی رسانه های مختلف، تعامل با فیلمسازان و عوامل سینما و تلویزیون، معرفی کارشناس رسانه ای حوزوی جهت مشاوره دینی، حمایت از طلاب هنرمند در عرصه رسانه و تولید پژوهش با محوریت دین رسانه ای و رسانه دینی از رویکردهای مهم آموزشی این مرکز است.

وی با بیان اینکه حوزه علمیه می تواند زمینه های آموزشی، پژوهشی و تولیدی را برای طلاب مستعد و علاقمند فراهم کند تا آنان با شیوه های نوین تبلیغی معارف بلند دین را به مردم ارائه کنند، اظهار کرد: از آنجا که حوزه نباید از تحولات عالم بر کنار بماند و در واقع در مسیر تحول و انقلابی بودن گام بردارد، کسانی که تدبیر امور حوزه را در دست دارند نسبت به این امر که طلاب در جریان مسائل قرار گیرند، اهتمام دارند.

حجت الاسلام طاهری در پایان با تاکید بر اینکه حوزه علمیه برای پیشرفت، باید از ابزارها و روشهای متداول در محیط های علمی و امکاناتی که بشر را در راه کسب علم موفق تر می سازد، استفاده کند، گفت: حوزه علمیه در این موقعیت، برای تحول در نظام تبلیغی و هماهنگی با حرکت شتابان رسانه های نوین، چاره ای جز رویکرد ایجابی و تولیدی در عرصه های پژوهش، آموزش و عملیات تبلیغ رسانه ای ندارد.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به این توضیح ها، حوزه علمیه خراسان به منظور جذب فضلا و آموزش آنان در سطح تخصصی و مورد نیاز رسانه ملی و فرا ملی به منظور تولید برنامه و محتوای منطبق با موازین اسلام و تاثیر گذار در جامعه اسلامی نسبت به راه اندازی این مرکز گسترش رسانه دینی اقدام کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha