جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
تصاویر/ مراسم گرامیداشت حماسه ۹ دی در مدرسه علمیه فیضیه-۱

حوزه/ نماینده مجلس شورای اسلامی در مراسم تجمع حوزویان در مدرسه فیضیه به تشریح فتنه های گذشته و فعلی کشور پرداخت و رهبری و مردم را دو عامل پیروزی بر فتنه گران دانست.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری با ذکر این مطلب که دو عامل، موجب پیروزی در فتنه 88 و ایجاد اعجاز 9 دی شد گفت: رهبری اولین و مهمترین عامل پیروزی ما در فتنه 88 بود.

وی افزود: وجود رهبری جامع الشرایط، کامل، قاطع و بصیر و به روز و شجاع عامل اصلی پیروزی ما بود؛ رهبری که چونان روایات پبامبر و اهل بیت(ع) در این عرصه مثل کوه ایستادگی کردند؛ اگر چه خواص ما بعضا لغزیدند، ولی بار کم کاری و کوتاهی خواص را مقام معظم رهبری به تنهایی به دوش کشیدند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بصیرت و تبعیت و حضور مردم در صحنه را عامل دوم پیروزی بر جریان فتنه 88 دانست و گفت: درهرجای تاریخ که این دو عامل با هم عجین شد موجب سربلندی و عبور از بحران ها را رقم زده است.

وی تصریح کرد: هرجا که رابطه مردم با پیشوا و رهبر حق و عدل تضعیف شد سقوط و لغزش و پس رفت در جامعه اسلامی ایجاد می شود؛ مردم پشت سر رهبری حرکت کردند ولی وقتی خواص بدون درک مبانی و اصول مبانی اوامر رهبری و انتقال آنها به جامعه را انجام ندادند نظام نیز فرومی ریزد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری اظهارکرد: به رغم سقوط برخی خواص، نظام ما به این دلیل که نظام امت محور و امام محور است سقوط نکرد؛ شاهراه های اعتقادات مردم آنها را به رهبری و ولایت فقیه متصل می کند؛اگر چنین شرایطی در کوفه و کربلا بود هیچ امامی به مسلخ نمی رفت.

وی گفت: ولی مردم ما در برخورد خواص تنبل و دنیاطلب و ترسو و بزدل که برخی از آنها کارهای خودرا به فرزندان خود واگذار کردند حماسه عظیمی که از 22 بهمن نیز بزرگتر بود خلق کردند و اجازه ندادند که یک امام دیگر به مسلخ برود.

وی با ذکر این مطلب که اگر 9 دی نبود ریل قطار انقلاب در مسیر دیگری حرکت می کرد، اظهارکرد: وقتی سخنان رهبر انقلاب اسلامی را در جلسه با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گوش کردم به خود شک کردم که مسلمانم وگرنه باید سکته می کردم؛ چرا باید به شکلی عمل کرد که رهبری این گونه سخن بگویند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری خطاب به گروه بست نشینی در حرم حضرت عبدالعظیم حسنی(ع) گفت: بسط نشینی در حرم یا یک مکان دیگری چونان همان ستاد صیانت از آرا بود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: این همه شاهد بودیم که رهبری این چنین بر اقتصاد مقاومتی و تکیه بر توانمندی های داخلی سخن گفتند پس چرا عده ای قدم از قدم بر نمی دارند؟

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری اظهارکرد: رهبری فرمودند که آسیب های اجتماعی کمر شکن است؛ با کدام شاخص ها رئیس جمهور می گوید که شاخص های آسیب اجتماعی کاهش پیدا کرده است؟ اگر عامل اقتصادی و فرهنگی است که شما در آن دخالت دارید؛ از احساسات مردمی که در اثر فشارهای اقتصادی به تنگ آمده اند بیگانگان استفاده می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با ذکر این مطلب که حل مشکلات مردم مطالبه مستمر رهبر انقلاب است بیان کرد: چرا بی کفایتی و بی لیاقتی در کنترل نظام بانکی و موسسات مالی به شکلی است که مردم مالباخته می شوند.

وی گفت: حقوق شهروندی یک آدرس  عوضی است؛ کنسرتی که در مشهد تعطیل می شود مشکل اصلی مردم است یا اینکه آنها در نان شب خود مانده اند؟ این همه نامه نگاری مدیران عالی  دولت برای لغو یک سخنرانی انجام شد ولی آیا برای مطالبات به حق مردم نیز این کار انجام شد؟

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی اظهارکرد: آقای رئیس جمهوری می گوید که هیچ شبکه مجازی فیلتر نمی کنیم؛ این حرف شما با قانون اساسی که برای حفظ آن قسم خورده ای مخالف است؛ فضای مجازی قتلگاه جوانان ما است؛ چرا چنین حرفی را برای جذب و حمایت چند نفر رذلی بدهیم که به نفع محمد رضا شاه شعار می دهند.

وی شبکه ملی اطلاعات را مطالعه به حق رهبر انقلاب و مردم از دولت دانست و گفت: آقای رئیس جمهور شما در مقابل این مطالبه به حق چه کردید؟ شما باید جواب بدهید؛ امروز افرادی با بازی با اعتقادات مردم کاسبی می کنند؛ مردم باید از مجرای درست به اینترنت دسترسی داشته  باشند؛ چرا این مطالبه باید روی زمین باشد و آیا شما قادر نیستید که این فضا را مدیریت کنند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری با اشاره به تحرکات روزهای اخیر نیز اظهارکرد: مطمئن باشید که مردم ما فریب این شیادان را حتی اگر در قم هم این صدا در بیایدنخواهند خورد و نگران نیستند.

وی افزود: اگر چهار نفر انسان رذل از مشکلات معیشیتی مردم سوء استفاده کردند نظام و مردم نگران می شوند ولی مسئولین نباید اجازه بدهند که فشار اقتصادی روی مردم بیاید.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: سخن من نافی خدمات نظام اسلامی به مردم نیست؛ نسبت به آنچه بوده ایم رشد ما دنیا را متحیر کرده است و امروز به عنوان محور مقاومت در دنیا می درخشد ولی در تراز انقلاب اسلامی راه های نرفته طولانی داریم که با گام های بلند مسئولین باید طی شود.

وی در بخش اول سخنان خود نیز با اشاره به آسیب شناسی فتنه 88 و بسترهای شکل گیری قیام 9 دی گفت: ریشه فتنه 88 را باید در آن جلسه ای دانست که 13 ماه پیش از آن در آمریکا با حضور سران اپوزوسیون رقم خورد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری اظهارکرد: کمیه صیانت از انتخابات تشکیل شد و تشکیل این کمیته یک پیام بین المللی داشت؛ جامعه شناسان بیان می کنند که بقا و دوام نظام سیاسی بستگی به سرمایه ملی نظام دارد؛ در این زمینه مصادیق متعددی ذکر میشود.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از این تعاریف و مصادیق ممکن است قابل رد و خدشه باشد ولی برخی از آنها قابل خدشه نیست؛ یکی از مهمترین این تعاریف اعتماد مردم نسبت به آن نظام دارد.

وی گفت: تشکیل کمیته صیانت از آرا به این معنی است که ما به نظام خود ایمان نداریم؛ مقام معظم رهبری فرمودند کسانی که اعتبار عمومی را هدف قراردادند، خیانت نابخشودنی انجام دادند و زمینه را برای فتنه مهیب بعدی ایجاد کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری اظهارکرد: آن شخص در مراسم نمادین حضور امام از پاریس به ایران اعلام کرد که اگر شورای نگهبان و نیروهای مسلح بگذارند که انتخابات سالمی برگزار شود که این مساله کلید همان آتشی بود که ماه ها قبل از آن خبر می دادند؛ چون می دانند که چه هیزمی برای این فتنه فراهم کرده اند.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بهانه انتخابات مطرح شد و در نظام سیاسی ما و قانون اساسی ما هیچ ابهام و گره و بن بستی برای مسیر قانونی انتخابات وجود ندارد؛ همه چیز معین است ولی صرفا عده ای به ناحق ابطال انتخابات را مدعی شدند و افرادی که در سطح یک کودک از ادبیات سیاسی بدانند می دانند که هیچ نظام سیاسی بدون دلیل هیچ انتخاباتی را ابطال نمی کند، چون اگر چنین شود هیچ سنگی روی سنگ بند نمی شود و هیچ تضمینی نیست که این مساله دوباره رخ ندهد.

وی گفت: این خواسته با کمترین مبانی شعور و عقل سیاسی و انصاف اجتماعی سازگاری نداشت که مطرح شد؛ طبیعی است که نظام سیاسی ما زیربار چنین اجحافی نخواهد رفت، ولی فتنه گران بدون هیچ ادعای قانونی، صرفا بر این ادعای ناحق و دیکتاتور مآب خود تاکید کردند و تمام نظام سلطه وارد پشتبیانی از این جریان فتنه شد.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری اظهارکرد: نمی توانیم یک جریان ضد انقلاب را که از ابتدای انقلاب دشنه های مسموم آنها در قلب مردم ما فرو رفته است همه داشته های خود رابرای فتنه گران نثار نکردند را نادیده بگیریم.

نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به جریان های فتنه گر در آن سالها بیان کرد: کدام جبهه ضد انقلاب را سراغ داریم که در صف فتنه گران قرار نگرفتند و کدام یکی از سران فتنه را می شناسیم که در آن زمان با چه تلاشی پشت سر این فتنه گران قرار نگرفتند.

وی گفت: اوباما در مراسم جایزه نوبل همه هدیه های خود را نثار فتنه گران کرد و گفت که ما و مردم آمریکا تا آخر پشت سر شما ایستاده ایم؟ در آن زمان کدام یک از سران فتنه حاضر شد که بین خود و دشمن خط فاصله ایجاد کند بلکه از هر ابزاری برای تحریک احساسات بخشی از مردم استفاده کردند؛ کشته سازی و تبلیغات دروغ انجام دادند و فضای مجازی را به کمک خود گرفتند ولی خواص ما بعضا این میدان روشن و گره برجسته سران فتنه را با سران نظام سلطه مشاهده نکردند.

حجت الاسلام والمسلمین ذوالنوری اظهارکرد: در زمانی که شعار مرگ بر اصل ولایت فقیه سر داده می شد، آن فرد در دانشگاه مشهد با تحریف حدیث پیامبر به تضعیف ولایت فقیه پرداخت و گفت که "ای علی(ع) اگر مردم تو را نخواستند خود را به مردم تحمیل نکن" در همان زمان در یک سخنرانی، من سه سوال از آن شخصیت پرسیدم که حضرت آیت الله آیا کسی می تواند بگوید که امام علی(ع) منظور سخن پیامبر(ص) را نفهمید و یا اینکه آیا امام به سخن پیامبر التزام نداشت؟ سوال بعدی آنکه اگر چنین التزامی داشت چرا در سه جنگ با مخالفان و دشمنان جنگید؟ پس شما تاریخ را برای کمک به فتنه گران تحریف می کنید.

نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: مگر با پیمان شکنی هر جیره خوار نظام سلطه ای حاکم اسلامی باید حکومت را به آنها بسپارد؛ برخی از خواص ما در این زمینه سکوت کردند.

وی گفت: سخن ما تنها با خواص بی بصیرت نیست، بلکه حرف ما با خواص خائن است؛ سکوت خواص کمتر از دیگران ضربه نزد؛ وقتی یکی از خواص سکوت می کند بذر تردید را در دل مردم میکارد مردم را مردد میکنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha