جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اقتصاد مقاومتی ۱۱۱

حوزه/ عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه علامه طباطبایی(ره) ، توجه ویژه مسئولان به ظرفیت های استانی را لازمه توفیق در اقتصاد مقاومتی دانست.

حجت الاسلام مجید حبیبیان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه ابراز داشت: یکی از محورهای بسیار مهمی که همواره در بیانات رهبر معظم انقلاب در کلان مقوله اقتصاد مقاومتی مورد توجه خاص است، بحث لزوم استفاده حداکثری از ظرفیت ها و استعدادها و توانمندی های استان ها و مناطق مختلف کشور می باشد.

وی افزود: به لطف الهی در هر گوشه ای از کشور ما، یک ظرفیت و استعداد طبیعی و یا انسانی وجود دارد که اگر ما بتوانیم با توجه به مساله آمایش سرزمینی از آن نهایت بهره برداری را داشته باشیم، گام های استواری در مسیر رشد و توسعه حقیقی ایران اسلامی برداشته ایم.

این اقتصاددان حوزوی همچنین گفت: به عنوان مثال در استان قم ما در بخش های کشاورزی و دامپروری و نیز صنعت به طور نسبی فعال هستیم اما به هر حال توان و قابلیت نخست این استان با توجه به شرایط و اقتضائات آن متوجه امور خدماتی و فرهنگی و به خصوص مساله گردشگری مذهبی است.

وی اضافه کرد: قم دارای ظرفیت عظیمی در مسیر توسعه و پیشرفت است که متاسفانه در گذشته به بخش قابل توجهی از آن ها بی توجهی و یا کم توجهی شده است که باید این مساله در آینده جبران شود.

حجت الاسلام حبیبیان بیان داشت: در کنار این ها نباید از مساله صنایع فرهنگی و ظرفیت عظیم آن ها در مسیر توسعه و اشتغال قم غافل شد چه آن که به هر حال با توجه به شرایط خاص قم و وجود اماکن مذهبی و مسافران و زایران بسیار در طول سال تقویت این صنایع می تواند تا حدودی دغدغه اشتغال را در قم رفع کرده و خود به تحقق بخشی از اهداف مدنظر در اقتصاد مقاومتی در استان کمک نماید.

۳۱۳/۸

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha