پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام ذوالفقاری ، مدیر مدرسه علمیه باب الحوائج اهواز

حوزه/ حجت الاسلام ذوالفقاری، با بیان اینکه برخی‌ها قصد زیر سؤال بردن کارآمدی نظام اسلامی را دارند ، اظهارداشت: باید این مهم که «خطا و مشکلات دولت، ربطی به قاعده کلی نظام اسلامی و ولایی ندارد» را برای مردم تبیین کنیم؛ چراکه بسیاری از مردم کوتاهی‌های دولتمردان را به پای ناکارآمد بودن نظام تلقی می‌کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، حجت الاسلام امین ذوالفقاری، مدیر مدرسه علمیه باب الحوائج(ع) اهواز، در اجلاسیه مدیران مدارس علمیه خوزستان، با اشاره به شرح وظایف حوزه‌های علمیه در خصوص عمل به سخنان مقام معظم رهبری، گفت: رهبر معظم انقلاب سال گذشته در دیدار جمعی از فضلای قم، سه وظیفه مهم «هدایت فکری و معنوی جامعه»، «تبیین مسائل بصیرتی» و «خدمات‌رسانی» را از حوزه‌های علمیه خواسته و همه مدیران مدارس علمیه باید در این راستا گام بردارند.

وی تصریح کرد: اگر حوزه به معنای واقعی خودش را متولی «هدایت فکری و معنوی جامعه» بداند، تکالیف بسیار زیادی در جامعه متوجه او بوده و نسبت به ریزترین مسائل باید ورود جدی و اثرگذار داشته باشد.

این استاد حوزه علمیه، با بیان اینکه اقدامات بسیار مطلوبی از سوی مدیران و روحانیون مدارس علمیه اهواز برای آرام‌سازی فضای ملتهب جامعه صورت گرفته است، اظهارداشت: از آنجایی که مدیران مدارس علمیه به صورت هفتگی و مستمر، سخنان مقام معظم رهبری را در جلسه‌ای تبیین و بررسی می‌کردند، به راحتی موفق به آرام‌سازی فضای ملتهب و هیجانی جامعه شدند.

حجت الاسلام ذوالفقاری، در ادامه با بیان اینکه مردم نسبت به وضعیت موجود گله‌مند بوده و از حوزه‌های علمیه انتظار همراهی دارند، تصریح کرد: یکی از عمده مسائلی که سبب بروز اعتراضات اخیر شد، نارضایتی عمومی مردم از وضعیت نابسامان اقتصادی بود؛ از این رو توصیه می‌شود که اساتید و مدیران مدارس علمیه نسبت به این مهم بصیرت افزایی و تبیین کنند که روحانیون جامعه خود داعیه‌دار و مطالبه کننده مسائل معیشتی مردم از دولتمردان هستند.

مدیر مدرسه علمیه باب الحوائج(ع) اهواز، در پایان با بیان اینکه برخی‌ها قصد زیر سؤال بودن کارآمدی نظام را دارند ، اظهارداشت: باید این مهم که «خطا و مشکلات دولت، ربطی به قاعده کلی نظام اسلامی و ولایی ندارد» را برای مردم تبیین کنیم؛ چراکه بسیاری از مردم کوتاهی‌های دولتمردان را به پای ناکارآمد بودن نظام تلقی می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha