پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام محمد حسین مختاری-رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی

حوزه/ حوزویان در بحث کاهش آسیب های اجتماعی عملکرد چندان موفقی از خود نمایش ندادند؛ اگر بخشی از نخبگان یکصدا آگاهی بدهند مشکلات کمتر خواهد شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسین مختاری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه»، با اشاره به منویات رهبر انقلاب در مورد آسیب های اجتماعی گفت: فرهیختگان و علما در جامعه  نقش محوری در کاهش آسیب های اجتماعی و افکار اشتباه دارند و می توانند با آگاهی بخشی به موقع جلوی بسیاری از آسیب ها را بگیرند.

رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی افزود: این امر می طلبد علما در مأموریت های جدید نقش آفرینی بهتری داشته باشند و با ارائه راهکار مناسب جامعه و جوانان را به مسیر درست رهنمود کنند.

این پژوهشگر افزود: جامعه برای  شکوفایی در بعُد و قلمرو فردی و اجتماعی نیازمند ارشاداتی است و هر کسی نمی تواند عهده دار ارشاد و هدایت مردم باشد، این امر خطیر بر عهده علمای ربانی و حوزه گذاشته شده است.

وی افزود: دین به دنبال تحقق هدایت و راهنمایی جامعه است و راهنمایی مردم، نیازمند اسلام شناسان واقعی است؛ قطعا نخبگان حوزه و دانشگاه، اسلام شناسان حقیقی و  صاحبان بنان و بیان می باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مختاری گفت: لازم است نخبگان حوزه، راه حقیقی را در جامعه ترسیم کنند، ولی حوزویان در بحث کاهش آسیب های اجتماعی عملکرد چندان موفقی  از خود نمایش ندادند؛ اگر بخشی از نخبگان یکصدا آگاهی بدهند مشکلات کمتر خواهد شد.

40/313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha