چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۹ شوال ۱۴۴۵ | May 8, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حوزه/ حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که این ایام فرصت مغتنمی است تا بار دیگر مروری بر آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب داشته باشیم، افزود: نباید وجود برخی مشکلات داخلی موجب فراموشی و کمرنگ شدن این آرمان های ارزشمند شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران امروز در نشست مدیران فرهنگی امامزادگان و بقاع متبرکه استان که با هدف برنامه ریزی برای دهه مبارک فجر برگزار شد، گفت: دهه مبارک فجر، تجلی شکوهمند حماسه و سرافرازی ملتی است که در عصر اسارت انسان با انقلاب اسلامی خویش، برگی را در یاد و خاطره همه انسان‌ها گشود و صدای عدالت‌خواهی، دین‌باوری، استقلال و آزادی را به گوش جهانیان رساند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، دهه فجر را نماد هویت دینی ملت انقلابی ایران اسلامی دانست و گفت: پرداختن به ابعاد فرهنگی انقلاب اسلامی باید مورد توجه بیشتر قرار گیرد.

حجت الاسلام حیدری دهه فجر را تجلی صبر، استقامت و پشتکار مردم همیشه در صحنه ایران دانست و تصریح کرد: اگر امروز عزت و اقتدار داریم، مرهون خون شهدا و پیروزی مردم و انقلاب در سال 57 است.

مدیرکل اوقاف مازندران، انقلاب اسلامی و ایام دهه مبارک فجر  را بزرگترین نعمت الهی در این مقطع از تاریخ برای ملت ایران دانست و گفت: انقلاب اسلامی و نظام برخاسته از آن، نعمت بسیار ارزشمندی است که به واسطه آن دل‌ها حیات دوباره پیدا کرد.

وی ایام الله دهه فجر را مظهر تجلی نعمت و قدرت الهی در حق نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و تصریح کرد: نعمت جمهوری اسلامی ایران در این مقطع از تاریخ با هیچ نعمتی قابل مقایسه نیست چرا که این نعمت بزرگترین و بی‌بدیل ترین نعمت الهی برای امت اسلامی محسوب می‌شود.

حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که این ایام فرصت مغتنمی است تا بار دیگر مروری بر آرمان ها و ارزش های اصیل انقلاب داشته باشیم، افزود: نباید وجود برخی مشکلات داخلی موجب فراموشی و کمرنگ شدن این آرمان های ارزشمند شود.

استاد حوزه علمیه در ادامه با بیان این که پیشرفت های کشورمان در عرصه های مختلف موجب حیرت کشورهای جهان شده است، خاطرنشان کرد: برای غربی ها پذیرفتنی نبود که ملت بزرگ ایران در سایه تحریم های فلج کننده آمریکا و دیگر کشورهای غربی به این پیشرفت های خیرکننده دست پیدا کنند.

وی با اشاره به این که دشمنان با تحریم های گسترده علیه کشورمان تلاش کردند تا نظام را در چشم مردم ناکارآمد جلوه دهند، تصریح کرد: اما تحریم های دشمنان علیه این انقلاب مردم را برای رسیدن به اهداف غایی انقلاب مصمم تر کرد.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به این که تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی غربی ها اجازه کوچکترین خودکفایی و پیشرفت را به ملت ایران نمی دادند، خاطرنشان کرد: آمریکا و دیگر کشورهای غربی تلاش داشتند با وابسته نگه داشتن کشور به خود برای همیشه بر این کشور سلطه و نفوذ داشته باشند.

استاد حوزه علمیه مازندران با اشاره به این که انقلاب اسلامی ایران هر روز قله های پیشرفت و توسعه را با سرعت طی می کند، تصریح کرد: آینده این انقلاب روشن است و کسانی که تلاش می کنند تا این نظام را ناکارآمد جلوه دهند بدانند که در پیشگاه ملت ایران روسیاه خواهند بود.

وی با بیان این که شعار دهه فجر امسال سربلندی ملت ایران در پرتو جمهوری اسلامی، اقتدار هم جانبه و اقتصاد مقاومتی است، افزود: دهه فجر عرصه تحکیم و برقراری ارتباط بین نسلی است تا نسل جدید با رشادت‌های یک ملت برای رسیدن به انقلاب اسلامی آشنا شوند و دستاوردهای نظام اسلامی را درک کنند.

حجت الاسلام حیدری با بيان اين كه مقام معظم رهبري دهه فجر را سرآغاز طلوع و تولد دوباره اسلام عنوان كردند افزود: يكي از نكات ممتاز و ارزنده در اين دهه برگزاري جشن هاي باشكوه و خودجوش از سوی مردم است.

وی با اشاره به این که انقلاب اسلامی به تمام ملت های مسلمان امید بخشید و امام خمینی(ره) با این حرکت بزرگ توانستند اسلام را در عرصه سیاست به خوبی معرفی کنند، ادامه داد: تا پیش از آغاز مبارزات نهضت اسلام سیاسی برای کسی شناخته شده نبود و تنها در بحث های اعتقادی صحبتی در رابطه با حکومت اسلامی به میان می آمد.

مدیرکل اوقاف مازندران با بيان اين كه برنامه هاي دهه ي فجر بايد موجب افزايش آگاهي مردم و نسل جوان از ماهيت انقلاب اسلامي شود افزود: ترويج ارزش های انقلاب، ايجاد روحيه اميد و نشاط و همچنين گسترش مشاركت عمومي نيز بايد مورد توجه باشد.

حجت الاسلام حیدری در ادامه سخنان خود نقش رهبري را در پيروزي انقلاب بسيار تاثيرگذار دانست و گفت: به بركت هدايت عالمانه مقام معظم رهبري نظام اسلامي همچنان با اقتدار در ميادين جهاني حضور دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha