سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
نویسنده پرفروش آمریکایی کتابی درباره اسلام هراسی نوشته است

حوزه/ نویسنده رمان پرفروش آمریکایی در کانزاس، کتابی با نام «قلب آمریکا» نوشته است. این نویسنده غیرمسلمان هدف خود را مبارزه با فضای مسموم سیاسی آمریکا علیه مسلمانان به ویژه در زمان انتخابات ریاست جمهوری عنوان کرده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، نویسنده رمان پرفروش آمریکایی در ایالت کانزاس، رمان جدیدی با موضوع اسلام و اسلام هراسی در آمریکا نوشته که توجه زیادی به خود جلب کرده است.

لورا موریارتی درباره داستان جدید خود با عنوان «قلب آمریکا» می گوید: نگرانی های من درباره فضای مسموم سیاسی به ویژه در زمان انتخابات ریاست جمهوری مشوق من برای نوشتن این رمان بودند.

موریارتی که استادیار دانشگاه کانزاس می باشد گفت: من فکر می کنم بسیاری از مردم آمریکا می دانند که این سخنرانی های نفرت محور اشتباه بوده و شیوه زندگی ما نیست. من می خواستم این کتاب بزرگداشت و تقویت حقیقتی باشد که بیشتر مردم کشور به آن اعتقاد داشته و ارزش می دانند.

هنگام انتشار این رمان جدید، سخنان نژادپرستانه زیادی در فضای مجازی منتشر شد.

موریارتی در پاسخ به انتقادات گفت: من این کتاب را به نگارش درآوردم تا به امتیازاتی که سفیدپوستان در ایالات متحده داده می شود بپردازم و اینکه آمریکایی ها باید به حقوق  پناهندگان، مهاجران و سیاه پوستان پایبند باشند.

این کتاب با موضوعی تخیلی درباره آینده ای ناخوشایند می باشد که در آن آمریکایی ها مسلمانان را مجبور به زندگی در اردوگاه های آوارگان در صحرای نوادا کرده اند.

این نویسنده سفید پوست غیرمسلمان کتاب خود را در سال 2016 نگاشته و پس از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آن را به ناشران داد. وی در سخنانش گفته که برای نوشتن این کتاب با چند تن از مسلمانان و اقلیت های مذهبی صحبت کرده و برای نگارش کتاب از آن ها مشورت گرفته است. کتاب «قلب امریکا» پنجمین رمان موریارتی است. آخرین رمان وی با نام «همراه» کتاب پرفروش نیویورک تایمز نام گرفت.

موریارتی ابراز امیدواری کرده اختلافات پیش از انتشار کتاب مانع از مطالعه آن توسط مردم و قضاوت های بی جا نشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha