پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام موسوی

تولیت مدرسه علمیه زینبیه شهرستان آبیک با بیان اینکه انس با قرآن برنامه‌ای مؤثر در تربیت روحی انسان است، گفت: غفلت از کلام وحی، باعث گمراهی انسان و تیرگی قلوب می‌شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از قزوین، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید ابوتراب موسوی، امروز در جمع طلاب و اساتید حوزه علمیه خواهران شهرستان آبیک، با اشاره به اهمیت انس با قرآن در زندگی انسان‌ها اظهار داشت: بنا به فرموده امام علی (ع)، انسان به‌اندازه تعداد آیاتی که می‌خواند، در قیامت ترفیع می‌گیرد؛ اگر خانه‌ای در آن قرآن خوانده نشود و آیات الهی تلاوت نشود، آن‌یک مقبره خانوادگی است که چند مرده در آن هستند.

تولیت مدرسه علمیه زینبیه شهرستان آبیک با بیان اینکه قرآن خود در قیامت شفیع همه‌کسانی که با آن مونس هستند یا در راه آن فعالیتی می‌کنند می‌شود، تصریح کرد: تلاوت قرآن در جوانی باعث عجین شدن آن با گوشت و پوست انسان می‌شود.

وی افزود: همان اندازه که نزدیکی افراد به قرآن کریم باعث نجات آنان از انحراف می‌شود، به همان اندازه دور ماندن از منبع نورانی وحی باعث گمراهی و تیرگی قلوب می‌شود.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی خاطرنشان کرد: هرچند توصیه‌های زیادی در تلاوت قرآن شده ولی مهم‌تر از تلاوت، عمل به مفاهیم قرآن است، زیرا عمل کردن به قرآن باعث نجات و رستگاری انسان می‌شود.

وی افزود: بر اساس روایات، تلاوت قرآن کریم تأثیر فراوانی در ارتباط قلبی با خدا دارد؛ مداومت بر تلاوت قرآن کریم سبب انس با این کتاب آسمانی می‌شود.

استاد حوزه علمیه خواهران تصریح کرد: تلاوت روزانه چند آیه از قرآن کریم و افزایش آن به‌مرورزمان سبب کشش فرد به سمت قرآن خواندن خواهد شد و این لذت پایدار خواهد ماند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی بیان کرد: کافی است لذت قرآن خواندن و تلاوت آیات آن در جان انسان جان گیرد، آن زمان است که برکات تلاوت این کتاب آسمانی در زندگی انسان ریشه می‌دواند

امام‌جمعه شهرستان آبیک خاطرنشان کرد: ما مسلمانان معمولاً قرآن می‌خوانیم تا با آن به حال خوش معنوی برسیم و یا به‌وسیله آن خواسته‌های خود را از خداوند طلب کنیم، هرچند این نوع استفاده از قرآن اشکالی ندارد، اما هدف اصلی از نزول قرآن این است که انسان به‌وسیله آن خداوند را بشناسد و با آن به اوصاف و خصوصیات الهی پی ببرد و با شناخت و عمل به احکام و دستوراتش، سعادت ابدی‌اش را فراهم آورد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha