جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان اینکه دولت ها «اقتصاد مقاومتی» را بالای کاغذها می نویسند، اما در واقع چه کرده اند؟، گفت: اقتصاد مقاومتی که فرمایش مقام معظم رهبری است، هنوز بر روی زمین مانده و انگار مسئولان، منظور معظم له از اقتصاد مقاومتی را متوجه نمی شوند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد در اجلاس منطقه ای ائمه جمعه که با موضوع «تحکیم مبانی خانواده» با حضور  ائمه جمعه استان های اصفهان، یزد و چهارمحال و بختیاری و به میزبانی اصفهان برگزار شد، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی که فرمایش مقام معظم رهبری است، هنوز بر روی زمین مانده و انگار مسئولان، منظور معظم له از اقتصاد مقاومتی را متوجه نمی شوند.

وی افزود: ائمه جمعه به گونه ای آتش به اختیار، کارگروه هایی را تشکیل داده و به امور اقتصادی مردم رسیدگی کنند، باید کاری کرد تا افراد بیشتری مشغول به کار شوند و بستری فراهم شود تا مردم با سرمایه های خود بتوانند کسب و کار داشته باشند؛ چراکه رهبر انقلاب فرمودند؛ نباید زخمی ایجاد شود تا مگسی روی آن بنشیند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با اشاره به مشکلات اقتصادی مردم گفت: در حال حاضر افرادی که مشغول به کار هستند حقوق خود را به موقع دریافت نمی کنند و در نهایت این حقوق ها، به صورت کامل پرداخت نمی شود و کفاف زندگی آنان را نمی دهد.

وی با بیان اینکه دولت ها «اقتصاد مقاومتی» را بالای کاغذها می نویسند، اما در واقع چه کرده اند؟، گفت: بنده به آقای نوبخت گفته ام که بهتر است یک پروژه مثل جاده یا پل را تعطیل کرد تا حقوق کارگران و کارمندان به تعویق نیفتد.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه مقام معظم رهبری بنا ندارند، ائمه جمعه، به صورت دولتی اداره شوند، تصریح کرد: حوزه های علمیه خارج از کشور توسط دفتر مقام معظم رهبری حمایت می شوند.

وی با بیان اینکه بودجه فرهنگی در کشور، اختصاص نمی یابد، عنوان کرد: برخی از مصلای ها در کشور، نیمه کاره هستند و برخی از شهرها مصلی ندارند، از سوی دیگر بعضی از شهرها، مسجد جامع بزرگی دارند و شورای سیاست گذاری ائمه جمعه می تواند همان مساجد را توسعه داده تا برای نماز جمعه استفاده شود، لازم نیست در شهرهایی که مسجد به اندازه کافی وجود دارد و مساجدی مناسب مصلی دارند، مصلی دیگری ساخته شود.

امام جمعه اصفهان با اشاره به آیه «لا یکلف الله نفس الا وسعها» خاطرنشان کرد: خداوند متعال بالاتر از توان انسان، تکلیف نخواسته است، اما به اندازه توان باید تلاش کرد، برای مثال دستورات اسلامی همچون روزه، نماز و جهاد تا زمانی که انسان توان دارد، باید اجرا شود اما آیا به اندازه توان کار می شود؟

وی با اشاره به خلوص ائمه جمعه و آثار تلاش های آنان در جامعه عنوان کرد: پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) در روایت صحیحی فرمودند: ای علی، اگر یک نفر را از گمراهی نجات دهی، بهتر است از اینکه کل جهان را به تو بدهند و همه آن را به صورت صحیح در راه خدا خرج کنی.

آیت الله طباطبایی نژاد با بیان اینکه برای خدا کار کردن بسیار سخت است، تصریح کرد: ائمه جمعه با سختی ها می سازند و ادامه دهنده راه انقلاب و اسلام هستند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha