شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
امام خمینی

حوزه/ در نجف رسم بود که خانواده عزادار آشپزی نکند و به همین علت ما برای منزل امام غذا می بردیم، من برای گرفتن ظرف غذا به منزل امام رفتم و ایشان در حالی که مطالعه می کردند با دیدنم از جا بلند شده و خواستند به طرفم بیایند که ...

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام محمد فردوسی پور، معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان که از کودکی در نجف همسایه امام خمینی(ره) بوده و مرحوم پدرش یار و همراه امام راحل بوده است، به بیان خاطره ای از بنیانگذار جمهوری اسلامی پرداخت و گفت: تبیین روحیه و سیره زندگی امام راحل موجب تاثیرگذاری در زندگی مردم می شود.

وی با نقل خاطره ای از زمان شهادت آیت الله سید مصطفی خمینی، ابراز کرد: در آن روز من از مدرسه بیرون آمدم و به منزل امام که در همسایگی خانه ما بود، رفتم. همان لحظه امام خمینی(ره) قصد خروج از منزل و رفتن به کرسی درس را داشتند که از سید احمد(فرزندشان) درباره سید مصطفی پرسیدند که وی پاسخ درستی نداد و امام فرمودند «انالله و اناالیه راجعون».

معاون تبلیغ حوزه علمیه خراسان ادامه داد: من در حالی که یک کودک بودم، به دنبال امام به کرسی درس رفتم و ایشان با تمام قوت درس خود را بیان فرمودند .

حجت الاسلام فردوسی پور تاکید کرد: باید روحیه قوی امام خمینی(ره) که از قوت دین و استقامت در برابر دشمن نشات می گیرد، الگوی مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه در نجف رسم بود که خانواده عزادار آشپزی نکند و به همین علت ما برای منزل امام غذا می بردیم، گفت: من برای گرفتن ظرف غذا به منزل امام رفتم و ایشان در حالی که مطالعه می کردند با دیدن من از جا بلند شده و خواستند به طرفم بیایند که من خدمت شان رسیدم. ایشان بر شانه من دست کشیدند و درباره درسم سؤال هایی کردند؛ این که یک مرجع تقلید این گونه با یک کودک و نوجوان برخورد و رفتار داشته باشند، نشان دهنده روحیه والایی است که از سیره اهل بیت(ع) نشأت می گیرد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha