سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
آیت الله نوری همدانی

حوزه/ امام جمعه باید از حیث علمی و تقوا و بیان و مردمی بودن و ارتباط با همه طبقات ممتاز باشد و از وابستگی به حزب و گروه و جناح پرهیز کند و فقط تابع سیاست ولی فقیه باشد.

 به گزارش خبرگزاری«حوزه»، حضرت آیت الله نوری همدانی در دیدار حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جماعات، نهاد امامت جمعه را مهمترین نهاد روحانیت دانست که واسطه بین نظام و رهبری و حوزه های علمیه با مردم می باشند .

  ایشان با تجلیل از خدمات حجت الاسلام والمسلمین تقوی،  ریاست سابق این شورا تاکید کردند: نماز جمعه جایگاه بسیار مقدسی می باشد و باید از این فرصت استفاده کرد.

این مرجع تقلید در ادامه افزودند: امام جمعه باید از حیث علمی و تقوا و بیان و مردمی بودن و ارتباط با همه طبقات ممتاز باشد و از وابستگی به حزب و گروه و جناح پرهیز کند و فقط تابع سیاست ولی فقیه باشد و نظرات رهبری را تبیین و بیان نماید تا همه اقشار بتوانند با او مرتبط باشند.

معظم  گفتند: امام جمعه باید در طول هفته مطالعه کند تا پاسخگو نیازهای مردم باشد و همچنین همیشه در بین مردم باشد تا مشکلات آنان را درک کند

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به آیات و روایات، نماز جمعه را محلی برای آمادگی در برابر دشمن معرفی کردند و بیان داشتند: درنماز جمعه سلاح به دست می گیریم و در محراب می ایستیم و محراب هم از حرب یعنی مقابله و آمادگی در برابر دشمن، یعنی آمادگی درمقابل بدخواهان اسلام و اینکه دو خطبه خوانده می شود.

ایشان بیان کردند: یکی خود سازی و توصیه به تقوی فردی خود امام و تقوی اجتماعی و خطبه دیگر سیاست به این معنا که زمان شناس بودن، ایجاد بصیرت و آگاهی از اوضاع زمان و جهان و حوادث آن در هفته ای که از جمعه قبل گذشت تا این جمعه و همچنین حوادث تا جمعه بعد را پیش بینی و تحلیل کردن و بصیرت و آگاهی مردم را بیشتر نمودن است.

معظم له حفظ و حراست از انقلاب و نظام و ارزش ها را یک اصل مهم خواند و با اشاره به سوابق حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری گفتند: با توجه به مدیریت و شایستگی و اخلاص شما امیدوارم در این عرصه موفق باشید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha