جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
دکتر جلیلی

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: یکی از مسایل خطرناک امروز که مناسبات غلط اجتماعی و اجتماعی چون اختلاس وجود دارد، آن است که در عرصه نرم افزاری و رسانه ای اختلاس شود؛ نکات ارزشمند این انقلاب و مردم در رسانه و افکار عمومی به خوبی مطرح نشود و در عوض برخی نکات بی ارزش مطرح شود،‌اگر این مسئله در مناسبات نرم افزاری رسوخ پیدا کند خطر آفرین است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، سعید جلیلی ظهر امروز در جمع عظیم راهپیمایان 22 بهمن قم در حرم مطهر حضرت معصومه(س) گفت: در سند راهبرد امنیت آمریکا قید شده است که آمریکا باید در 100 سال آینده قدرت برتر و رهبر جهان باشد و ترامپ نیز این نکته را تصریح کرد که این قدرت باید بی رقیب باشد.

وی افزود: چه کسی این که قول  و حق را به شما داده است که باید رهبر جهان باشید و همه جهان از شما تبعیت کنند؟،سند راهبرد امنیت انگلیس بیان می کند که باید روی نفوذ جهانی طرح ریزی کنیم؛ در این سند انگلیس امن و مرفه با دسترسی به نفوذ جهانی تعیین شده است، ولی این کشور فریادش بلند است که چرا ایران در کشورهای دیگر نفوذ دارد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بیان کرد: فرانسوی ها هم همین مساله را تکرار می کنند؛ این مساله آن چیزی است که آنها امروز دنبال می کنند؛ سوال این است که نگرانی آنها از چیست؛ زیرا موسی انقلاب اسلامی در این عصر ظهور کرد و در برابر آنها ایستاد.

وی گفت: سوال این است که چرا از ما نگران هستند؛ وقتی رئیس جمهور آمریکا از ایران به عنوان عامل نگرانی خود یاد می کند به این دلیل است که ایران را باطل السحر قدرت خود دیدند؛ به همین دلیل با فشار سیاسی و اقتصادی و نظامی سعی کردند که ایران را بترسانند، ولی خداوند به این ملت وعده داده که نترسید و نگران نباشید و این نترس بودن ملت ایران باعث ترس دشمنان شده است.

جلیلی اظهارکرد: نگرانی آنها این است که انقلاب اسلامی انقلاب محصور در این سرزمین نیست؛ اگر ایران با این قدرت شاه را به رغم مخالفت جهانی بیرون می کند و صدام را که مورد حمایت جهانی بود شکست می دهد، قطعا دشمنان نگران خواهد شد.

وی گفت: وقتی خرمشهر آزاد می شود؛ جنوب لبنان نیز آزاد می شود و به تبع آن رژیم صهیونیستی شکست های پی در پی را تحمل می کند؛ آنها می فهمند که این اندیشه باعث ایجاد چه خطری برای آنها است.

دبیر سابق شورای امنیت ملی بیان کرد: وقتی ملت ها، ایمان و اعتماد به نفس پیدا می کنند؛ اتفاقی می افتد که دیگر رژیم صهیونیستی نمی تواند به سیاست بزن و در روی خود، ادامه دهد و هواپیمای آنها سقوط می کند.

وی گفت: امروز دهه چهارم انقلاب در حال طی شدن است و نتوانستند موفقیتی بدست بیاورند؛ دشمنان نتوانستند موفقیتی به دست آوردند؛ انقلاب اسلامی به مثابه جوان برومند چهل ساله ای است که با قدرت در جهان به توسعه ادامه می دهد.

جلیلی اظهارکرد: امروز شاهد کارهای دشمنان هستیم؛ امروز انقلاب اسلامی یک حرکت ملی نیست، بلکه یک حرکت تمدنی است؛  الگوی غرب را به چالش کشیده و مردم سالاری دینی را به دنیا نشان می دهند؛ دشمنان تصریح کردند که یک حریف تمدنی جدید شکل گرفته است؛ آنها که چند دهه ادعای دموکراسی داشتند، مشاهده کردند که انقلاب اسلامی الگوی مردم سالاری دینی را به دنیا ثابت کرده است.

وی گفت: هر کشوری که از سازوکارهای مردم سالاری دورتر از متحد آنها است؛ امروز فضاحت شعارهای دروغین آنها برای مردم منطقه و مردم ما روشن شده و این مطلب آنها را نگران کرده است؛ امروز انقلاب اسلامی یک جوان برومند است و جوانان انقلاب اسلامی با قدرت جوانی دشمن را منکوب می کنند.

سخنران ۲۲بهمن امسال قم اظهارکرد: دشمنان یا باید انقلاب چهل ساله ما را بپذیرند یا برای شکست های بیشتر آماده شوند؛ حرکت انقلاب ما مثل یک دوی ماراتن است که نسل های انقلابی در حال تکثیر هستند؛ امروز مشاهده می کنند که در دهه نود جوانان برومند چون شهید حججی ها بروز و ظهور میکنند که نقشه های آنها را ناکام می گذارند.

وی گفت: این قدرت، یک قدرت مارکسیستی نیست، بلکه یک شجره طیبه شکل گرفته است که اصلها ثابت و فرعها فی السما است؛ امروز ملتی که این موفقیت ها را داشته است یکی از شگردهایشان آن است که با همه توان این موفقیت ها را بپوشانند و با تمام توان القای یاس و ناامیدی کنند.

جلیلی بیان کرد: تمام بوق های استکباری ما را ناکارآمد جلوه می دهند، ولی اگر این انقلاب ناکارآمد است؛ چرا همه توان خود را برای از بین بردن آن به کار برده اید و در القائات خود به 200 کشور جهان از ما ابراز نگرانی می کنید.

وی گفت: آنها سعی می کنند که نقاط قوت این انقلاب را بپوشانند و مباحثی که در اشکال مختلف مطرح می کنند را به عنوان مفروض به خورد جامعه بدهند؛ امام ما از قم مقدس آنها را به چالش کشید ولی دشمنان گمان کردند که با یک تبعید کار تمام می شود ؛امروز بحث دشمن بر سر قله ها است؛ بحث آنها این است که چرا جمهوری اسلامی ایران چنین فناوری هایی دارد.

این استاد دانشگاه اظهارکرد: دشمنان تصور کردند که تمدن غربی باید به پیشتازی ادامه دهد؛ ولی امروز با یک رقیب تمدنی دیگر مواجه شدند؛ دشمنان دیدند که در هر مصافی که در مقابل این نظام ایجاد کردند با یک شکست مفتضحانه روبرو شدند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: اوباما در لحظه ترک کاخ سفید بیان کرد که در سوریه به دلیل مانعی به نام جمهوری اسلامی نتوانستیم کارهای خود را دنبال کنیم.

این استاد دانشگاه  گفت: انقلاب اسلامی ایران یک حرکت ریشه ای بود؛ دشمنان می فهمند که این انقلاب یک ریشه های عمیق دارند که تحت آموزه های اسلام است که اگر این آموزه به فرهنگ و سیاست و... وارد شود یک تمدن جدید را شکل می دهد که یک شجره طیبه است.

وی اظهارکرد: دشمن می فهمد که اگر امروز جوانانی را می بینید مثل عزیزانی که با تمام توان وجود خود را در دفاع از حرم و حریم ارزش های این مردم می گذارند به این دلیل است که این جوانان از آموزهای عاشورایی و فاطمی سیراب شدند.

این فعال سیاسی کشور بیان کرد: امثال حججی ها این فریاد فاطمی که در گوش تاریخ زبانه می کشد را درک می کنند؛ این حرکت، قطعا هیچ بن بستی نخواهد داشت؛ وقتی آموزه جهادی فاطمی در نهاد یک ملت شکل بگیرد، همبستگی عمیق شکل می گیرد.

جلیلی بیان کرد: طلاب جوان از قم  بر اساس همین آموزه های فاطمی در روزهای اخیر در مناطق زلزله زده اهل سنت خدمت می کنند، زیرا به این آموزه فاطمی ایمان دارند؛ این ایمان بین ترک و فارس و شیعه و سنی تفاوتی قائل نیست و همه را به ایمان و همبستگی سوق می دهد.

دبیر سابق شورای امنیت ملی کشور بیان کرد: جوان انقلابی ساخته شده با روح ایمان فاطمی از هر فعالیت مثبتی حمایت می کند و هرجایی که نقصی را می بیند متذکر می شود که این نقص جبران شود؛ او می فهمد که در نظام اسلامی دولت و ملت، نظام و مردم همه با هم هستند؛ فرق مردم سالاری دینی با الگوهای غربی در این مساله است که غربیان یک رای می دهند و می روند ولی مردم ما رای می دهند و چهار فرزند خود را تقدیم می کند.

وی گفت: دشمنان نمی توانند بفهمند که چرا این همه فشار روی ملت ما تاثیر ندارد؛ یکی از شخصیت های اروپایی به من گفت که شما فقط مقاومت نکردید، بلکه شما پیشرفت کردید و این مساله عامل نگرانی است؛ فتنه زرد آن است که می خواهند القای نا امیدی کنند و موضوعات فرعی را به جای موضوعات اصلی قرار دهند ولی نمی خواهند تفکر و موفقیت هایی که برای این کشور رقم خود را متجلی کنند.

جلیلی بیان کرد: در همین مناطق زلزله زده نگاهی که بازی دراز را آغاز کرد، امروز جوانان انقلابی پس از اربعین در آنجا اتراق کردند و هر 27 روز  یک منزل برای مردم می سازند؛ اگر مناسبات اقتصادی به شکل صحیح بر مبنای فقاهت و مبانی دینی شکل بگیرد، قطعا این اقتصاد با اقتصاد رژیم های سرمایه داری متفاوت خواهد بود.

وی گفت: یکی از مقامات آمریکا بیان کرد که ثروت شش نفر در جهان از ثروت 3 میلیارد نفر بیشتر است؛ حاصل نظام سرمایه داری آنها است که رژیم صهیونیستی را به عنوان الگوی سیستم لیبرال دموکراسی معرفی می کنند.

جلیلی اظهارکرد: باید بدانیم که چه موضوعاتی اصلی و چه موضوعاتی فرعی و کاذب است؛ دشمنان می خواهند اذهان جامعه را از نکات اصلی منحرف کنند؛ کشور ما یک انقلاب بزرگ شده است که باید هم داشته های خود را بشناسیم و هم نقاط ضعف را بشناسیم و برطرف کنیم.

وی گفت: یکی از مسایل خطرناک امروز که مناسبات غلط اجتماعی و اجتماعی چون اختلاس وجود دارد، آن است که در عرصه نرم افزاری و رسانه ای اختلاس شود؛ نکات ارزشمند این انقلاب و مردم در رسانه و افکار عمومی به خوبی مطرح نشود، ودر عوض برخی نکات بی ارزش مطرح شود،‌اگر این مسئله در مناسبات نرم افزاری رسوخ پیدا کند خطر آفرین است.

جلیلی عنوان کرد: موفقیت های ملت ما از این جهت است که این ملت 39 سال است که به پناهگاهی رفته است که این پناهگاه یک کهف حصین است ؛ملت ما دعوت خداوند و پیامبر را استجابت کرد؛ ملت ما دعوت پیامبر و خداوند را اجابت و تجربه کرد.

وی گفت: ملت ما فهمید که وقتی به اهل بیت(ع) و قرآن متمسک قرار می کند در مسیر پیشرفتی قرار می گیرد که این حرکت رو به جلو است؛ این قدرت می توان ما را در موج های سهمگین پیش ببرد؛ امروز وظیفه حوزه های علمیه است که این حرکت عظیم را در مسیر صحیح هدایت و راهنمایی کنند.

وی اظهارکرد: این ملت در چارچوب هدایت ولایت فقیه حرکت می کند و این حرکت به شکلی است که امروز دشمنان ما اعتراف می کنند که قدرت ایران قابل انکار نیست و امنیت ایران در این گستره ناامنی ستودنی است و در عرصه های مختلف در حال پیشرفت است؛ باید به گونه ای حرکت کنیم که شرمند شهدا که این میراث عظیم را برای ما گذاشته اند نباشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha